recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - eBay Buyer Protection?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

eBay Buyer Protection?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: eBay Buyer Protection?
    Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:02
På webstedet står dette: If you haven't received your item or received something that wasn't as described, eBay will refund your full purchase price plus original shipping.

Så er det vel bare at købe selv dyre ting?

For eksempel http://www.ebay.com/itm/Denon-AVR-4520CI-9-2-channel-home-theater-receiver-with-Apple-Air-Play-/350796025026?pt=Receivers_Tuners&hash=item51ad128cc2
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:06
Du skal lige være opmærksom på at der kan komme moms+told på hvis du bestiller uden for EU.
Og hvis der er problemer skal klagen være afgivet inden 45 dage.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:10
Det var et dårligt eksempel med Denon 4520
Med forsendelse + told er det næsten 17K
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 16:34

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Dette vil snart være slut med den kommende frihandelsaftale der forventes at komme i stand mellem Europa og USA. Det var omtalt på TV for nogle dage siden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:26
Wouw! Så kan vi snart få billige film og musik :-D
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:53
Lige for at vende tilbage til emnet: Tænk på hvis varen ikke er som beskrevet - eller du er blevet snydt så kan sælger forlange at få varen retur. Den skal så typisk sendes retur med et T&T nummer. Det kan faktisk hurtigt blive en dyr fornøjelse alt efter hvor i verden sælger befinder sig.
Jeg blev engang snydt med en USB nøgle. Det ville koste mere at sende den retur med et T&T nummer end jeg ville få retur......
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Wouw! Så kan vi snart få billige film og musik :-D

Nej - det er kun told, der lempes, og den er generelt ikke særlig høj (dog på elektronik er den, men f.eks. på DVD/BluRay er den - mener jeg - kun på ganske få procent).

Der er stadig 25% moms, og beløbsgrænsen for moms er stadig 80,-
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:26

På webstedet står dette: If you haven't received your item or received something that wasn't as described, eBay will refund your full purchase price plus original shipping.

Så er det vel bare at købe selv dyre ting?

For eksempel http://www.ebay.com/itm/Denon-AVR-4520CI-9-2-channel-home-theater-receiver-with-Apple-Air-Play-/350796025026?pt=Receivers_Tuners&hash=item51ad128cc2

Hej Jake51.

eBay Buyer Protection har jeg aldrig haft brug for, men har brugt det
forrige Paypal Buyer Protection en enkelt gang. Det virkede bare.

Jeg troede jeg havde købt et 3G USB Modem hos en sælger som havde sat 3 til salg før han selv fik dem leveret. Da andre også havde problemer med at få dem leveret kontaktede jeg PayPal som er et datterselskab af ebay og fik ført mine penge tilbage.

Den gang fandt jeg en hjemmeside med utilfredse brugere. Det viste sig alle at være sælgere
som var utilfredse med at PayPal troede mere på køberne end på sælgerne. jeg ved ikke om hjemmesiden stadig eksisterer?

Men ellers køber jeg selv kun hos eBay sælgere med næsten 100% positive feedbacks.

Hilsen Carsten. 

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nej - det er kun told, der lempes, og den er generelt ikke særlig høj (dog på elektronik er den, men f.eks. på DVD/BluRay er den - mener jeg - kun på ganske få procent).

Der er stadig 25% moms, og beløbsgrænsen for moms er stadig 80,-

Ja og så er der jo fortoldningsgebyret, det må man gå ud fra stadig skal betales, da der jo skal momses - Alt i alt vil private ikke opleve nogen særlig besparelse, på varer som de selv importerer.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Dette vil snart være slut med den kommende frihandelsaftale der forventes at komme i stand mellem Europa og USA. Det var omtalt på TV for nogle dage siden.

In your dreams ...Cry

Frihandel vil kun sænke tolden en smule - og den er det mindste problem ved at købe varer som privat fra USA. Dansk moms på varen og transporten vil stadig skulle betales. 

EU og USA har i øvrigt før forsøgt at lande en frihandelsaftale, men det er hidtil mislykkedes hver gang. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu