recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rulle vs. Tab tension/fastramme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRulle vs. Tab tension/fastramme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Rulle vs. Tab tension/fastramme
    Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:38

Hej

Jeg vil gerne spørge til de fordele man opnår rent overfladestabilitetmæssigt med tab-tension og fastrammelærreder, eller rettere, de problemer rullelærreder kan give.

Min egen opfattelse er, at det kun er på større lærreder at disse problemer opstår, f.eks. 2m og opefter, er det korrekt?

Og er det generelt et problem, eller kun på billigere lærreder, eller er det sågar varierende fra lærred til lærred (selv indenfor samme type). Og bliver det værre med alderen (altså, kan man rulle et givent lærred ud og sige at det er acceptabelt, eller bliver det slapt med tiden)?

Mit problem er, at jeg synes tab-tension er urimeligt dyrt, og at jeg helst vil undgå et fastrammelærred, men omvendt vil jeg også sparke mig selv, hvis det viser sig at jeg ender med et lærred der ikke er til at holde ud efter f.eks. 6 mdr!

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 10:38
jeg har selv et tab tension fra stewart,hvor dugen er meget tynd ala en regnjakke ,og der er det et must med tabtension.Har en kammerat som har et lærred på 86" som er uden tabtension og der er der en lille smule bølger,som dog kun kan ses når du kigger meget skrå ind på lærredet.Lærredet er meget kraftig og er pt ca 1 år gammel.Dugen er hvid
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 20:14
Jeg har ikke oplevet ret mange typer af lærreder der kan holdes/spændes stramt. Hele tab tension systemet er rigtigt dyrt, og hvis muligheden er der vil det være rigtigt meget billigere med et fastrammelærred.
Så hvis muligheden ikke er til stede for et fastrammelærred så prøv at gå efter et tab tensionlærred.
Du kan starte med at få en masse forskellige lærreds prøver i A4 størrelse, derefter udvælge det du syntes laver det flotteste billede, så tjek de forskellige pris forskelle.
Du vil helt sikkert finde ud af at pris og kvalitet ikke nødvendigvis hænger 100% sammen
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 21:51

Til dem der har biografen i dagligstuen, og gerne vil have at det rent faktisk også skal ligne en stue i dagstimerne, så er Tab-Tention intet mindre end GENIALT! (specielt med motor!). Det er lige så plant og fuldstændig udstrukket som et fast-ramme lærred er! Her kan lærredet bare gemmes af vejen når det ikke skal bruges, ved tryk på en knap, og det er fanme fedt!

Men selvfølgelig, hvis man har et rum specielt dedikeret til ens hjemmebio, ville det være top-idiotisk IKKE at købe et fast-ramme lærred, da dette skærer flere tusinde kroner af prisen.

Redigeret af Naite22 - 09-Januar-2008 kl. 21:54
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Til dem der har biografen i dagligstuen, og gerne vil have at det rent faktisk også skal ligne en stue i dagstimerne, så er Tab-Tention intet mindre end GENIALT! (specielt med motor!). Det er lige så plant og fuldstændig udstrukket som et fast-ramme lærred er! Her kan lærredet bare gemmes af vejen når det ikke skal bruges, ved tryk på en knap, og det er fanme fedt!

Men selvfølgelig, hvis man har et rum specielt dedikeret til ens hjemmebio, ville det være top-idiotisk IKKE at købe et fast-ramme lærred, da dette skærer flere tusinde kroner af prisen.

nemlig ja
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu