|
Defragmentere registeret på SSD... |
Besvar |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-December-2014 kl. 09:57 |
Det er som bekendt strengt forbudt at defragmentere et SSD-drev.
Men i nogle antivirusprogrammer, eksempelvis BullGuard, er der et optimeringsprogram, som kan defragmentere registreringsdatabasen. Skal man fjerne fluebenet ud for dette punkt på dagsordnen? Den automatiske kørsel af optimeringen er slået fra.
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville jeg gøre, da al skrivning og sletning slider unødigt på en ssd. Al form for diskoptimering slog jeg selv fra, da jeg installerede ssd på min pc. I Windows 7 er der også en del ting der skal deaktiveres, jeg fandt en rigtig god "opskrift" på nettet via Google.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Det er hermed gjort...
Hvor mange husker mon at afbryde den ene af Firewallene, når der er en sådan i et antivirusprogram? Redigeret af turbo2 - 28-December-2014 kl. 11:00 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke strengt forbudt at defragmenter ssd, men til ingen nytte samt unødigt slid.
Men hvor meget det forkorter levetiden ved jeg ikke. Men sikkert ikke noget af særlig betydning hvis det er 1 gang pr måned. Har endnu tilgode at aflive min første ssd. Og nogle af dem jeg har i brug har der kørt 3-4 år Redigeret af hansie - 28-December-2014 kl. 13:07 |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vildt overdrevet, at man ikke må defragmentere en SSD. Man får godt nok tudet ørerne fulde af det overalt, men det er 99,9% sludder.
Defragmentering af SSD hjælper næsten ikke på performance, i modsætning til defragmentering af harddisk, og det "slider" på SSDen ligesom al skrivning gør. Men en SSD er altså beregnet til at blive brugt, og det er meningsløst at være bange for om man nu kommer til at skrive lidt ekstra på sin SSD, så den bliver slidt op efter måske 9½ år i stedet for efter 10 år. Redigeret af DrageMester - 28-December-2014 kl. 17:49 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder som om, jeg skal/kan gøre det blot EN GANG IMELLEM, eller blot en gang eller to om året?
Diskoprydning er der vist til gengæld ingen "forbud" imod nogen steder. Men den automatiske kørsel af det, ER slået fra.
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får *intet* ud af at defragmentere en SSD, udover at forkorte levetiden.
Ift. OPs spørgsmål, så er der en vis forskel på at defragmentere en disk og defragmentere (nok snarere optimere) registreringsdatabasen. Efter noget tid kan den nemlig indeholde en masse overflødige data. Desuden bliver den automatisk aldrig mindre, kun større. Læs evt. mere her. Når det så er sagt, så tvivler jeg på, at en decideret defragmentering/optimering af registreringsdatabasen giver meget ift. en SSD (eller i det hele taget). Redigeret af azrael - 28-December-2014 kl. 19:35 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |