recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forlænge Wi-Fi signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forlænge Wi-Fi signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forlænge Wi-Fi signal
    Sendt: 28-December-2014 kl. 12:48
Hej,

Jeg skal prøve at hjælpe min kære onkel med at forlænge hans Wi-Fi signal, så det kan dække i hele huset. Han bor i et stort hus på omkring 300m2 fordelt på 150m2 kælder og 150m2 stue.
Stuegulv og kælderloft er fordelt med bl.a. et tykt lag beton.

Deres modem står nede i kælderen, i den ene ende af huset, som er ca. 20m. langt. I et værelse på stueplan lige over modem står der en iMac, hvilket trækker signalet op OK, men ved siden af har de en HP printer, som også kører på det trådløst netværk, og den har problemer nogle gange med signalet. Og det er ved en afstand på kun omkring 4-6 meter hvis man trækker en lige linje op fra model til printer, med en enkelt gipsvæg og gulvet/loftet i mellem.

I den anden ende af huset oppe i stueplan er der slet ingen signal. Hverken deres smart tv eller eller iPhones kan trække signalet. Måske lige en enkelt streg til tider, men slet ikke noget holdbart.

I kælderen hvor modem er, men i den anden ende af huset er soveværelset + børneværelse, og der er heller intet signal pga. de tykke mure osv.

Nå TL;DR:

Jeg skal have forlænget signalet ud i hele huset, sådan det trådløse signal kan række overalt. Vi har prøvet med et accesspoint oven på, men selv det kan falde ud pga. dårligt signal. Er vi ude i at det er selve modem der er for svagt? Eller er der en der kan komme med en fiks løsning til hvordan man forlænger et trådløst signal ud i et stort hus med tykke mure?

Tak for tid og info Smile

          
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 13:35
Du kan lave alle mulige krumspring med WiFi extendere, og lignende. Men, i sådan et hus er der kun én holdbar løsning: Kablet netværk!

Ihvertfald i en del af huset, så kan man gå videre derfra trådløst.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 13:46
Modem med Wifi flyttes til midten af kælderen.

Er det ikke nok, trækkes et kabel op til overetagen, hvor der monteres et WiFi accesspoint (igen i midten af huset).

I kan altid prøve det af med løse kabler først, inden i monterer noget fast.
For øvrigt, så træk et kabel til smartTV'et. DEt virker altid....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 13:59
Yes tak for jeres svar. Jeg har også tænkt på om jeg kunne trække et kabel op til deres accesspoint oppe i stuen, og så køre det der fra (i midten af overetagen). og gøre samme nummer nedenunder hvis nødvendigt.

Det var ikke en kraftig nok løsning at køre accesspoint trådløst fra modem, så kabel er vejen frem. Han er også indstillet på at skal have diverse loftsplader ned og bore huller for at få det til at fungere.

Ved at trække et kabel direkte ind i smart tv, så kører det vel ikke på det trådløse net mere, vel? Mister man så ikke muligheden for at kunne forbinde iPad og iPhones til tv'et og bruge dem som fjernbetjening etc.?
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 14:39
optimal placering er midt i huset, i stueplan....
Så træk et kabel gennem kælderen, op i stueplan, og placer en bedre router der - ASUS RT-AC68 kan stærkt anbefales

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ved at trække et kabel direkte ind i smart tv, så kører det vel ikke på det trådløse net mere, vel? Mister man så ikke muligheden for at kunne forbinde iPad og iPhones til tv'et og bruge dem som fjernbetjening etc.?

Nej, både TV og dine iTing, vil køre på samme netværk.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 15:05
Der findes enkelte routere der adskiller wifi og kablede enheder. Det kan dog altid slås fra og de fleste routere gør det ikke som default.
Derudover. Træk kabel til alt stationært og brug kun trådløst til bærbare enheder. Det giver den bedste oplevelse af stabilt netværk.

I et stort wifi- dødt hus kan kun anbefales flere AP' for at undgå døde zoner.

Mvh BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 15:13
Tak Henrik Thumbs Up det vil jeg huske.

Pallec: Nu spørger jeg sikkert dumt, men ved at trække et kabel direkte fra modem og ind i smart tv, så kører det stadig på det trådløse net, og kan findes af mine iTing

Bs: Tak... Og ja, det har jeg fundet ud af at kabel er vejen frem :) stationære enheder er smart tv osv.? Men jeg troede bare at hvis du havde kabel bag i en enhed (computer eller tv) så kunne du ikke finde dem på dit trådløse netværk. Men det kan jeg så forstå at jeg kan.

Og med AP'er mener du vel at jeg skal have kabel i mine accesspoints også?

Redigeret af ladiesman217 - 28-December-2014 kl. 15:23
          
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 15:30
Ja kablede og trådløse enheder kan som regel default snakke sammen. Som jeg skrev findes der routere der skiller det som default men det kan slås fra.

JA altid kabel i AP :-)

Mvh BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 17:00
Super, mange tak for hjælpen :)

Og ja, det vil jeg glæde mig til at se forskellen på AP med kabel, når vi har prøvet uden. Måske det accesspoint slet ikke er så dårligt som vi troede Embarrassed
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu