|
Forlænge Wi-Fi signal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2014 kl. 12:48 |
Hej,
Jeg skal prøve at hjælpe min kære onkel med at forlænge hans Wi-Fi signal, så det kan dække i hele huset. Han bor i et stort hus på omkring 300m2 fordelt på 150m2 kælder og 150m2 stue. Stuegulv og kælderloft er fordelt med bl.a. et tykt lag beton. Deres modem står nede i kælderen, i den ene ende af huset, som er ca. 20m. langt. I et værelse på stueplan lige over modem står der en iMac, hvilket trækker signalet op OK, men ved siden af har de en HP printer, som også kører på det trådløst netværk, og den har problemer nogle gange med signalet. Og det er ved en afstand på kun omkring 4-6 meter hvis man trækker en lige linje op fra model til printer, med en enkelt gipsvæg og gulvet/loftet i mellem. I den anden ende af huset oppe i stueplan er der slet ingen signal. Hverken deres smart tv eller eller iPhones kan trække signalet. Måske lige en enkelt streg til tider, men slet ikke noget holdbart. I kælderen hvor modem er, men i den anden ende af huset er soveværelset + børneværelse, og der er heller intet signal pga. de tykke mure osv. Nå TL;DR: Jeg skal have forlænget signalet ud i hele huset, sådan det trådløse signal kan række overalt. Vi har prøvet med et accesspoint oven på, men selv det kan falde ud pga. dårligt signal. Er vi ude i at det er selve modem der er for svagt? Eller er der en der kan komme med en fiks løsning til hvordan man forlænger et trådløst signal ud i et stort hus med tykke mure? Tak for tid og info ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan lave alle mulige krumspring med WiFi extendere, og lignende. Men, i sådan et hus er der kun én holdbar løsning: Kablet netværk!
Ihvertfald i en del af huset, så kan man gå videre derfra trådløst.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Modem med Wifi flyttes til midten af kælderen.
Er det ikke nok, trækkes et kabel op til overetagen, hvor der monteres et WiFi accesspoint (igen i midten af huset). I kan altid prøve det af med løse kabler først, inden i monterer noget fast. For øvrigt, så træk et kabel til smartTV'et. DEt virker altid.... Klaus |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Yes tak for jeres svar. Jeg har også tænkt på om jeg kunne trække et kabel op til deres accesspoint oppe i stuen, og så køre det der fra (i midten af overetagen). og gøre samme nummer nedenunder hvis nødvendigt.
Det var ikke en kraftig nok løsning at køre accesspoint trådløst fra modem, så kabel er vejen frem. Han er også indstillet på at skal have diverse loftsplader ned og bore huller for at få det til at fungere. Ved at trække et kabel direkte ind i smart tv, så kører det vel ikke på det trådløse net mere, vel? Mister man så ikke muligheden for at kunne forbinde iPad og iPhones til tv'et og bruge dem som fjernbetjening etc.? |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
optimal placering er midt i huset, i stueplan....
Så træk et kabel gennem kælderen, op i stueplan, og placer en bedre router der - ASUS RT-AC68 kan stærkt anbefales M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Nej, både TV og dine iTing, vil køre på samme netværk.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Der findes enkelte routere der adskiller wifi og kablede enheder. Det kan dog altid slås fra og de fleste routere gør det ikke som default.
Derudover. Træk kabel til alt stationært og brug kun trådløst til bærbare enheder. Det giver den bedste oplevelse af stabilt netværk. I et stort wifi- dødt hus kan kun anbefales flere AP' for at undgå døde zoner. Mvh BS
|
|
![]() |
|
Tak Henrik
![]() Pallec: Nu spørger jeg sikkert dumt, men ved at trække et kabel direkte fra modem og ind i smart tv, så kører det stadig på det trådløse net, og kan findes af mine iTing Bs: Tak... Og ja, det har jeg fundet ud af at kabel er vejen frem :) stationære enheder er smart tv osv.? Men jeg troede bare at hvis du havde kabel bag i en enhed (computer eller tv) så kunne du ikke finde dem på dit trådløse netværk. Men det kan jeg så forstå at jeg kan. Og med AP'er mener du vel at jeg skal have kabel i mine accesspoints også? Redigeret af ladiesman217 - 28-December-2014 kl. 15:23 |
|
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Ja kablede og trådløse enheder kan som regel default snakke sammen. Som jeg skrev findes der routere der skiller det som default men det kan slås fra.
JA altid kabel i AP :-) Mvh BS
|
|
![]() |
|
Super, mange tak for hjælpen :)
Og ja, det vil jeg glæde mig til at se forskellen på AP med kabel, når vi har prøvet uden. Måske det accesspoint slet ikke er så dårligt som vi troede ![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |