|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 14-November-2005 kl. 14:23 |
Hej.
Jeg har nu anskaffet mig et Samsung 26M51B til soveværelset. Ville nu godt have haft 61B modellen ... men den fandtes jo desværre ikke i en 26" udgave. Det kostede 9.000 inkl. alt (forsendelse, efterkravsgebyr, vægbeslag). Konen synes det var lige i overkanten ... men blomster gør underværker :) Er rigtig godt tilfreds med fjernsynet ... havde dog ikke lige overvejet den detalje med det blå standby lys. Det lyser nemlig hele soveværelset op, og det er pænt irriterende. Jeg vil jo gerne kunne bruge min fjernbetjening uden at skulle slukke på stikkontakten hele tiden. Nogen der har nogle forslag til hvordan jeg får det blå standby lys væk permanent? V.h. Kasper |
|
![]() |
|
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() |
Et lille stykke sort tape ? |
|
Stig
Blot min ringe mening ! |
|
![]() |
|
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
Endnu et spørgsmål:
Jeg kan se via flatpanel.dk at dette fjernsyn benytter PVA paneler og at M61B benytter de nyere S-PVA paneler. Der står at forskellen på de to typer paneler er responstiden, som skulle være noget bedre på et S-PVA panel. Jeg kan dog se at de har samme specifikationer på 8 ms i opdateringshastighed ... nogen der ved hvordan hænger dette sammen? / Kasper |
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Jeg har ikke lige fået opdateret afsnittet, men jeg har nogle illustrationer, som meget godt viser hvorfor S-PVA panelet har nogle fordele over det traditionelle PVA panel. S-PVA panelet er opbygget af to pixelrækker, så man også på den måde forbedrer betragtningsvinklerne. Prøv evt. at kig på 61 modellernes synsvinkler næste gang du får mulighed for det og så ser man det ret tydeligt. Dét aspekt af sagen, kan også give en bedre farvegengivelse. Det med responstiden ligger i, at alle S-PVA paneler bruger det man kalder Overdrive. Dengang jeg skrev afsnittet var der ingen PVA paneler, som brugte det og derfor er det nok lidt misvisende nu. Det beklager jeg - jeg retter det snarest. Overdrive kan du læse mere om her, hvis du har mod på det: http://www.flatpanels.dk/teknologi.php#1 |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |