|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FlemmingP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 15-September-2009 kl. 22:33 |
Hej med jer Jeg har haft en Squeezebox Duet, og jeg er tilfreds med produktet. Jeg har indtil nu, pga. finanskrisen, haft al min musik på den der mp3tunes ”music locker”, men det holder ikke mere. Har læst mig til at det foretrukne produkt til storage er en NAS. Imidlertid har jeg et fladtv i min køkken ved siden af et skab, hvor jeg ved installationen trak et kabel i væggen ml. tv’et og skabet. Nu tænker jeg så, at en af de der strømsparende hurtigstartende mini-pc’er – kunne være en løsning, hvor jeg både kan have min musik og samtidig bruge tv’et som skærm for pc’en lige ved siden af. Hvad siger I til den løsning, og har I nogle anbefalinger? Håber jeg har postet det rigtige sted, Med venlig hilsen Flemming |
|
Mv.
Flemming |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det er en glimrende ide.
Den bruger nok lidt mere strøm end en NAS, men omvendt skal du også have en ret kraftig NAS for at kunne trække SC tilfredsstillende. Husk at disken skal være stor nok til al din musik og at der skal sætte Wake on LAN op hvis du vil kunne tænde den fra din Squeezebox. |
|
![]() |
|
FlemmingP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Tak for så hurtigt et svar. Kan du anbefale en model egnet til formålet? Mvh Flemming |
|
Mv.
Flemming |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Nej desværre jeg kender ikke rigtig de modeller der er på markedet
![]() |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har kigget på noget lignende. Intel D945GSEJT M-ITX |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Hvis det skal være småt og strømbesparende kan en Fit-PC2 bruges http://fit-pc2.com/wiki/index.php?title=Main_Page Kan købes her - med eller uden harddisk... hvis de default 160 GB er for småt http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showgroup_id=9 En glad bruger http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=66220 |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
![]() |
Takker for jeres bud, men da jeg ikke er særlig dygtig med IT, tror jeg det bedste vil være om jeg købte et windows maskine, tror I ikke? Den der Linux maskine ser ellers smart ud, men jegved, at jeg vil gå amok, hvis jeg ikke kan få den til at "spille".:-) |
|
Mv.
Flemming |
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Selv om den sælges af linuxshoppen kan fit-pc2 fås med både
linux og windows, som du kan se, hvis du følger linket. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |