|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Der er dog eet sted jeg tager fejl. Jeg troede kvaliteten på analogt og 4:3 Tv, ville blive "Det meget bedre" ved samme ægte sendte 16:9. Jeg er lidt skuffet og tror jeg blot ville se billedet som lidt højt og tyndt. Derimod hvis man på samme måde ville sende 2,35 (ligeledes som ægte 2,35) ville jeg være nødsaget til gøre billeder lavere. på mit 4:3. Redigeret af moho - 26-August-2007 kl. 18:56 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Øhh, ikke så ringe endda? Det kommer så sandelig an på, hvad det er du ser på. Billedkvalitet, nej det kan godt være den måske ikke rykker sig så meget. Men du snyder dig selv for en stor del af billedet, som "forsvinder" ud i siderne. Kan du leve med det, så fint. Men det giver altså ikke den store mening, hvis det blot er for at undgå bjælkerne i top og bund.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
2:35 format på et 4:3 billede. Det er bestemt ikke ønskværdigt!
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
For slet ikke at tale om Ben-Hur der er 2.76:1... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Uhmmm 2.76:1 film ser fantastiske ud! Prøv og se disse flotte billeder fra HD-DVD udgaven af Mutiny on the Bounty og se, hvor meget information der er i billederne.
Mutiny on the Bounty Vidunderligt ![]() |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Mutiny on the Bounty, Battle of the Bulge, Ben Hur m.fl. er skudt i Ultra-Panavision 70 aka MGM Camera 65, dvs. på 65 mm negativt print og overført til 70 mm film print med en 1.25x anamorfisk sammenpresning, hvilket så giver det fantastisk brede format 2.76:1. Opløsningen er dog, set over bredden, 25% bedre på Todd-AO 70 mm film skudt i 2.20:1, som ikke har et anamorfisk presset billede. Sådanne film, fx The Sound of Music og Patton vil have et endnu flottere billede på HD. En anden ting er, at jo bredere filmformaterne er på HD disc udgaverne af filmene, jo mindre udnyttes de 1080 liniers opløsning i det vertikale plan. En film i Ultra-Panavision 70 bruger kun godt 696 linier (1920/696 = 2.76). Tilsvarende bruger en Panavision film (2.39:1) kun ca. 803 linier af de 1080 tilgængelige linier i HD formatet. Det skulle ikke undre mig, hvis de på et tidspunkt laver specielle anamorfiske HD disc udgaver af bredformat film (de film der er bredere end 2.20:1), lidt ligesom man laver anamorfiske (16:9) DVD film. Det vil så blot kræve at afspillerne/scalerne/projektorne/tv'ene kan finde ud af at vise signalet i de rette proportioner. På den måde, kunne man få endnu flottere Panavision og 70 mm film derhjemme. /Tarkin
|
|
![]() |
|
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
Ja, jeg er også skuffet over at der ikke findes anamorfisk komprimering på de nuværende HD-medier, når det nu fx findes til DVD. |
|
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone Panasonic DMR-EX87 Sony PS3 Pioneer DVR 540HX-N Yamaha YSP-800 + YST-FSW100 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det bliver næppe med HD-DVD eller Blu-Ray, da muligheden for anamorphic encoding ikke er nævnt i specs, bortset fra opløsninger som HD Lite formatet 1440x1080. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |