|
Hvad er RGB scart? samme som component? |
Besvar |
Forfatter | |
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Emne: Hvad er RGB scart? samme som component? Sendt: 13-December-2005 kl. 20:19 |
Hejsa,
Jeg har lige købt en 30" lcd. Det står ikke noget om at den er HD-ready men den har en opløsning på 1280x768 og har DVI port. Den har også 2 scart indgange og når man skifter imellem dem på fjernbetjeningen få man 4 valgmuligheder. Scart1, scart 1 rgb, scart2 og scart 2 rgb. Skal det forstås sådan at jeg kan få et component til scart kabel som virker lige som hvis der havde været component indgang på selve fjernsynet? hvis ja, kan jeg så forvente at jeg kan tilslutte et 720p eller 1080i signal via dette kabel? Hvis ikke detter virker. kan man så tilslutte component til DVI indgangen med et specielt kabel?
Kort: Hvordan får jeg et HD signal ind i dette tv? kan jeg forvente at det kan tage 720p eller 1080i når det ikke står?
Tv'et kan ses her: http://www.satplus.com/product_info.php?cPath=21_71&prod ucts_id=116 På forhånd tak
Jacob |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 20:32 |
Nej til alle spørgsmål (i hvert fald uden meget dyre konverteringskasser, som alligevel ikke kan give dig et bedre signal end det oprindelige).
RGB og Component er stort set det samme. Et eller andet sted i kæden skal det konverteres fra Component (som det ligger i på en DVD) til RGB (som er et TVs naturlige format) før det vises på dit TV. Om RGB eller Component er bedst afhænger af, hvilket apparat, der er det bedste til at lave denne konvertering, samt om dit TV konverterer et indkomment RGB signal tilbage til component for at kunne lave diverse justeringer (som er nemmer at lave i Component end i RGB) og tilbage til RGB igen. Hvis sidstnævnte, så vil det være en fordel at føde et direkte Component signal fra din DVD-afspiller til dit TV, men hvis du ikke har component på din DVD-afspiller, så kan du ikke gøre det bedre end RGB (med mindre du har HDMI, som du så kan smide ind i DVI indgangen for den ultimative kvalitet). Redigeret af HeartWare |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 20:39 |
Jeg tror du har misforstået mig. jeg HAR en dvd afspiller med component og jeg HAR en xbox med component hdtv pack men der er ingen component indgang på tv'et. hvordan tilslutter jeg disse?
Jacob Redigeret af mylle |
|
TOD
Bruger Oprettet: 11-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 21:18 |
Hej måske kan denne tidligere tråd hjælpe: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7903&K W=component+RGB mvh Torben |
|
mylle
Sendt: 13-December-2005 kl. 21:53 |
hmmm. tak for linket,
Gad vide om adapter nummer 2 til 149kr kan bruges
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=2 4&ClassID=215
eller dette kabel http://www.auroragroup.dk/shop/forms/product_detail.asp?vn=3 01812&UG=
Jacob Redigeret af mylle |
|
Tape Connection
Branche Medlem Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:10 |
I modsætning til hvad der fremgår i nævnte tråd, så kan du ikke bare sådan lige konvertere component til RGB eller omvendt. MEN mange tv understøtter component i DVI eller VGA stikket, så start med at kontrollere brugsanvisningen til dit tv om dette skulle være tilfældet. Er det ikke det, så må du bruge S-video. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
mylle
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:19 |
Hej Otto,
Tak for svaret. Der er dog INTET at hente i manualen der er meget mangelfuld. Hvad adapter/kabel ville jeg kunne bruge til component > dvi og Component > vga
Jacob |
|
TOD
Bruger Oprettet: 11-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 23:04 |
Hej konvertering fra RGB til component video kræver desværre aktive komponenter, der til forskel fra passive bruger strøm, så hvis der ikke er et power input kan du ikke bruge adaptoren. Det er derfor de desværre bliver urimeligt dyre. De burde sagtens kunne laves for under 200kr - det er ikke andet end nogle modstande og hurtige operationsforstærkere, men markedet er åbenbart så lille at der ikke plads til storproduktion mvh Torben |
|
Tape Connection
Branche Medlem Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 13-December-2005 kl. 23:06 |
Hvis indgangene ikke understøtter component, kan du ikke bruge adapter-kablerne til noget. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
mylle
Sendt: 13-December-2005 kl. 23:47 |
Nej, Men lad os antage de gør. hvor kan jeg så finde adapter-kablerne? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |