recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem ved bilkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem ved bilkøb

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg har selv købt en "gammel" leasingbil og når afgiften skal betales er det altså lidt frem og tilbage mellem forhandler, Skat og det firma bilen har været hos (leasingfirmaet). Såe...forhandleren skulle bare ikke have lovet at det gik så stærkt. Kan din mor gøre noget ved det? Næh...

Trådstarter skriver ny bil i indlæget, så det er vist ikke helt samme problematik

Hvis det er en fabriksny bil, er det da mærkeligt at Skat skulle være stopklods, er det ikke bare at få lavet en registreringsattest og så på motorkontoret efter plader?
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg har selv købt en "gammel" leasingbil og når afgiften skal betales er det altså lidt frem og tilbage mellem forhandler, Skat og det firma bilen har været hos (leasingfirmaet). Såe...forhandleren skulle bare ikke have lovet at det gik så stærkt. Kan din mor gøre noget ved det? Næh...

Trådstarter skriver ny bil i indlæget, så det er vist ikke helt samme problematik
Det har du muligvis ret i, men det er nu ikke helt entydigt - mange mennesker vil nok sige "Jeg har fået ny bil", selv om den bil de har købt er brugt... Smile
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:38
ikke hvis der er tale om en leasing. Idag laves stort set alle leasingbiler som "flexleasing", hvor man udelukkende betaler afgift for perioden, og når perioden er slut er bilen uden afgift.

Så hvis der er tale om en ny bil, så er det vist den eneste stopklods jeg kan forestille mig Skat kan lave.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

OK... Hvad sker der lige. Er Recorder blevet til et bilforum. Ved godt at der er en kategori der hedder CarFi men alligevel.

Skriv dog til et advokat- eller bilforum. Come on......

Det næste bliver vel at der kommer et fælleskøb af den nyeste bil xxxxxxxx LOL
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Det har du muligvis ret i, men det er nu ikke helt entydigt - mange mennesker vil nok sige "Jeg har fået ny bil", selv om den bil de har købt er brugt... Smile

Nej, det har du ret i. Den har gået 15.000, men for hende er det en ny bil.

Sælger reagerede aldrig på den mail der blev sendt til dem torsdag morgen, men ringede i dag ved halv elleve tiden, og sagde at den var klar til afhentning.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu