recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med www.EDBforsikring.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med www.EDBforsikring.dk?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej, så vidt jeg er orienteret er det et her og nu "tilbud" som Elgiganten "tilbyder" deres kunder. Jeg har altid afslået prompte, da jeg ikke kan se nogen som helst fordel for kunden ved deres forsikringer. Men ved at det gir' bonus til sælgerenTongueDead

Det er forkert.

Redigeret af hyldig87 - 07-November-2010 kl. 23:04
Til top
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:58
edit - klip :)

Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 22:59
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:59
Det som jeg har markeret fed, at sælger får en bonus for at sælge en forsikring.

Men elgiganten har jo 14 dages returret. Så hvorfor skulle man ikke kunne tegne den hos dem indenfor 14 dage hvis du kommer ud med produktet og viser det er intakt.
Der er da ingen fidus i det fra deres side hvis du så siger, jamen så returnerer jeg det da bare og køber en ny med forsikring. Det må du jo gerne. Så står de bare med dit returnerede produkt og skal sælge det med afslag i prisen til næste køber.

Redigeret af hyldig87 - 07-November-2010 kl. 23:03
Til top
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:06
Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad jeg ender med at vælge.

Securator tilbyder den billigste 4 års service på hjemmeadressen til 999,- og er en ren "teknisk" forsikring, dækker pixelfejl og burn-in, lånetv ved service, ingen selvrisiko - men ingen dækning ved diverse selvforskyldte uheld; tab, vand osv.
(interessant detalje; Wupti tager 2400,- for samme forsikring hvis man tegner den igennem dem.  Når man kigger i den dokumentation de har tilgængeligt på siden, kan man se at det der dækkes/ikke dækkes punkt for punkt er akkurat ens med det man finder på Securators egen hjemmeside - Der refereres da også direkte til Securator i oplysnigerne hos Wupti. Nice.)
EDBforsikring koster for 4 år 2400,- m. fri transport af TV over 24", ingen selvrisiko - ingen burn-in garanti, pixelfejl dækkes på samme måde som producenten ligger op til - dvs med Samsung er det 0 pixelfejl garanti, ved andre mærker er det lidt mere uigennemskueligt - Dækning ved diverse selvforskyldte uheld; tab, vand osv.
Elgigantens forsikring fra Moderna til 2350,- for 4 år minder om EDBforsikring - men dækker overhovedet ikke pixelfejl og burn-in - og du skal selv aflevere i butikken/værksted ved reparation.

Som det ofte går når jeg skal undsersøge ting før jeg tager et valg, er jeg blevet en del klogere - og samtidigt ikke en skid klogere :)

Jeg har også den mulighed at jeg bare benytter mig af den medfølgende Prestige garanti Samsung kører med 2 års hjemmeservice og nul pixelfejl - ved ikke hvordan de forholder sig til burn-in.
Og så, når de 2 år er gået, købe mig en generel elektronikforsikring gennem et normalt forsikringsselskab.

Men jeg kunne nu godt tænke mig yderligere og længerevarende forsikring, hvis Tv´et skulle skabe sig om 3½ år eller falde ned fra TV bordet - men det koster jo en del penge for den slags all-in forsikringer.

Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 23:33
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 11:00
et andet lille tip:

betal med american express, så får du 90 dages fjumreforsikring med i købet. Det er rart så man ikke skal være nervøs for at tabe tv'et på vej hjem osv.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu