Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad jeg ender med at vælge.
Securator tilbyder den billigste 4 års service på hjemmeadressen til 999,- og er en ren "teknisk" forsikring, dækker pixelfejl og burn-in, lånetv ved service, ingen selvrisiko - men ingen dækning ved diverse selvforskyldte uheld; tab, vand osv.
(interessant detalje; Wupti tager 2400,- for samme forsikring hvis man tegner den igennem dem. Når man kigger i den dokumentation de har tilgængeligt på siden, kan man se at det der dækkes/ikke dækkes punkt for punkt er akkurat ens med det man finder på Securators egen hjemmeside - Der refereres da også direkte til Securator i oplysnigerne hos Wupti. Nice.)
EDBforsikring koster for 4 år 2400,- m. fri transport af TV over 24", ingen selvrisiko - ingen burn-in garanti, pixelfejl dækkes på samme måde som producenten ligger op til - dvs med Samsung er det 0 pixelfejl garanti, ved andre mærker er det lidt mere uigennemskueligt - Dækning ved diverse selvforskyldte uheld; tab, vand osv.
Elgigantens forsikring fra Moderna til 2350,- for 4 år minder om EDBforsikring - men dækker overhovedet ikke pixelfejl og burn-in - og du skal selv aflevere i butikken/værksted ved reparation.
Som det ofte går når jeg skal undsersøge ting før jeg tager et valg, er jeg blevet en del klogere - og samtidigt ikke en skid klogere :)
Jeg har også den mulighed at jeg bare benytter mig af den medfølgende Prestige garanti Samsung kører med 2 års hjemmeservice og nul pixelfejl - ved ikke hvordan de forholder sig til burn-in.
Og så, når de 2 år er gået, købe mig en generel elektronikforsikring gennem et normalt forsikringsselskab.
Men jeg kunne nu godt tænke mig yderligere og længerevarende forsikring, hvis Tv´et skulle skabe sig om 3½ år eller falde ned fra TV bordet - men det koster jo en del penge for den slags all-in forsikringer.
Redigeret af reneAalborg - 07-November-2010 kl. 23:33