recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skifte til Boxer med bopæl på Fr.berg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketskifte til Boxer med bopæl på Fr.berg?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: skifte til Boxer med bopæl på Fr.berg?
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 15:29
Ville meget gerne høre om der er nogen der har erfaringer med at bruge en indendørs antenne på Frederiksberg. I følge DR dækningskort er der dårlig dækning på Frederiksberg med en indendørs antenne.
Jeg vil gerne skifte væk fra yousee grundet prisen. Jeg vil gerne se sport, men vil ikke ofre en mellempakke + pluspakken i alt tæt på 400/måned.
Med Boxer ville jeg kunne vælge Boxer mini og sportspakke til 140 plus kortafgift (800kr).
Så ville jeg købe en Triax 409 og stueantenne. I alt ville jeg spare en del penge månedligt. Ville selvfølgelig ikke få så mange kanaler, som hos yousee.

Er der nogen som ville fraråde et sådan skifte af den ene eller anden grund?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 17:02
Jeg kan læse her på forum at der er meget blandede tilbagemeldinger på triax 409. Blandt andet et dårligt EPG.
Mon ikke at jeg ville finde det som et tilbageskridt i forhold til yousees Samsung boks, som So ein ding roser meget.
Findes der bedre bokse end triax 409?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 18:49
Boxer Mini plus sportspakken med Tv2 Sport og Canal 9, vil i alt koste dig 2386 Kr. på et år. Hvis du så skal ud at købe f.eks. en Triax 409, plus en indendørs antenne, er det omkring 2000 Kr. Oveni. Hvor meget er der så egentlig at spare? Som du siger, har Yousee væsentlig flere kanaler, og en væsentlig ting er også, at kvaliteten på Boxer-Tv er lidt dårligere end på Yousee, grundet lavere bitrate.

Redigeret af vasif - 24-Februar-2010 kl. 18:50
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:03
Triax boksen kan fås for 500kr her:
http://www.netto-sat.dk/triax_td_h_409_dobbelt_tuner_og_pvr_boxer_pk_-p-929.html?cPath=208

En stueantenne fås for et par hundrede.

Så engangsudgiften er ikke så stor.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:47
Okay, det var så også en sygelig billig pris:)

Andre steder koster den snildt 1500-2500 Kr.

Du sparer penge, men må så også leve med de ulemper det har. Væsentligt færre kanaler, dårligere kvalitet, og en boks, som nok ikke når helt op på siden af Yousee-boksen, med hensyn til funktioner og features, f.eks. cinema, start-forfra mm, omend det kan være, det generelt ikke fanger din interesse. Desuden kommer du jo nok til at bøvle med antenne osv, for som du siger, er signalet generelt svagt med en indendørs antenne i indre KBH, dermed ikke sagt, at det ikke burde være muligt.

Redigeret af vasif - 25-Februar-2010 kl. 08:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu