recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezecenter - Danske radiostationer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezecenter - Danske radiostationer?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 12:35

basco

Nu bruger jeg ikke selv en NAS.... Men det lyder umiddelbart mærkeligt; Når du hører radio bruger du ikke din NAS eller server; streamen kører direkte til din Squeezebox.

Hvis jeg starter P3 via webinterfacet på min server og derefter stopper min server så fortsætter P3; ergo kører streamen ikke via min server.

Nu har jeg kørt 7.4 i et par måneder så har næsten glemt hvordan det var før... nej det er faktisk blevet nemmere med 7.4... ved godt det ikke hjælper jer lige nu

I øvrigt skal man ikke længere huske at skifte mellem server og http://www.mysqueezebox.com det er nu blevet mere flydende og controlleren vil fortælle dig når det er nødvendigt at skifte.... altså hvis serveren ikke kører.

Eksempel: Uden at have min server tændt kan jeg fatte min controller og vælge "Internet Radio" + "Local" + "DR" + "P3"

Hvis jeg sidst brugte min server vil rækkefølgen være:
"Internet Radio" + "Local" + "skift til mysqueezebox.com" + "DR" + "P3"

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 13:17
Jeg mener heller ikke at en wma-strøm bliver dekodet på serveren. Det bliver den i afspilleren, med mindre du prøver i en softwareafspiller såsom softsqueeze. Så det skulle ikke betyde noget hvilket styresystem serveren kører under.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2005
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 14:46
som jeg forstår det, så er problemet, at jeg installerer SC i en Linix version, da Synology nas'ens styresystem er baseret på linux. Problemet med WMA streams er så, at linux ikke understøtter wma. Derfor skal man installere alienbbc som er et plugin til SC, som laver wma om til et stream som Linux kan distribuere. Men som skrevet har jeg bøvlet en del timer med det, og har aldrig fået det til at spille, desværre.
Jeg ved at der er mange herinde der har en Synology nas, så kunne det være at de vidste hvordan man gør :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:11
Men pointen er at serverens styresystem heller ikke skal understøtte det så lang tid afspilleren gør det. Det skulle alt andet lige betyde at der foregår transcoding når der afspilles WMA når man ikke har windows på serveren. Det mener jeg altså ikke er rigtigt.
Jeg kørte med FreeNAS en overgang som er FreeBSD baseret og jeg havde altså ikke problemer med at afspille DRs radiostationer.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:21
Jvf denne side på wiki'en:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/HowtoBestAudioQuality# Recommendation

så er wma9 native supported af squeezebox'ene og burde derfor være uafhængig af serverens understøttelse af formater.
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:35
ok tak for det alle.
Men ikke desto mindre har jeg stadig problemet. Kan det være en hardware fejl?

Men evt. se her:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/WMA

det bliver bare en tand for teknisk for mig...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:52
Du har ikke en lydfil i wma formatet? For så kunne du prøve og se om du kan afspille den. Virker det er der understøttelse for wma og så ligger dit problem et andet sted.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:55
det var en god ide. Det vil jeg lige afprøve når jeg kommer hjem. Tak for hjælpen indtil videre 
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2004
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 22:29
Jeg mener ikke, at QNAP TS 239 understøtte Windows filer. Rip til flac filer. Den letteste måde at få danske radiostationer er blot at vælge dem under "internetradio". Min controler har ver. 7.4 og det virker perfekt med både Transporter og Duet. NAS-en venter på den nye version af SSOTS som skulle komme i midten af denne uge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 20:14
QNAP behøver ikke at understøtte noget som helst så lang tid afspillerne gør det. Det eneste NAS/serveren skal gøre er at flytte filen fra disken til afspilleren så klarer den afkodning.

EDIT: Afspillerne understøtter MP3 (CBR og VBR), FLAC, WAV, AIFF, WMA (CBR og VBR) og OGG internt. Så lang tid det er en af disse så skal server delen ikke udføre andet end at flytte data.

Redigeret af Kurt Poulsen - 07-Oktober-2009 kl. 20:18
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 08:54
Nu har jeg så forsøgt at opgradere til SSOTS 3.18 (kørte 3.15) og jeg kan stadig ikke åbne de lokale radiostationer i Squeezecenter (kører stadig 7.3.3)! Der ligger en flok DR station og så ca 35 andre (kommercielle) under lokale i Internetradio menuen i SC! Det mærkelige er at jeg ved at åbne radiostreaming stierne godt kan streame med f.eks. Windows Media player (filtypen er WMA)!? Meget mærkeligt! Og jeg kan godt åbne de udenlandske radiostationer! Måske problemet løser sig selv når SSOTS 3.22 frigives og jeg så kan installere SC7.4!   
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 00:18
Nu fik jeg så lavet en full scan på SC og pludseligt virker mine Lokale radiostationer igen, dog kun på SqueezeBox Classic, stadig ikke på min Controller?! Mærkeligt!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu