recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny TV! Forsikring ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy TV! Forsikring ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HQgeN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny TV! Forsikring ?
    Sendt: 03-November-2009 kl. 16:33
Hey Drenge og evt. piger!

Nu har jeg været ude og investerer i et LG 50PS8000, og jeg tænker at købe en forsikring til at dække det, hvis der skulle ske uheld.

Jeg har kigget på www.EDBforsikring.dk, som har nogle særdeles fede ting inkl. i deres forsikring, bl.a. hændelige uheld og tab. Er der nogle der har erfaringer med dem, eller er der nogle der har forslag til en alternativ forsikring? :)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:56

Hej , jeg har tegnet en elektronik forsikring i mit eget selskab , Tryg , og det koster 499kr om året , og så er der en selvrisiko på 1000kr mener jeg det er. Og den dækker også hændelige uheld , som at spilde kaffen ned i den bærbare PC....siger de....Så prøv evt dit eget forsikringsselskab...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 07:46
Man skal være opmærksom på at der kan være afskrivninger på, selvrisiko og undtagelser som ikke er i de All Risk forsikringer man køber direkte til produktet,men priisen er som nævnt også anderledes ...
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:16
Hej. Min Fejl- og Uheldsforsikringen forsikring dækker stort set det samme som de dyre som forretningerne prøver at narre folk til at købe. Og husk på at det er kun det produkt du tegner forsikring på der er forsikret!!!  
Jeg har godt nok 500,- i selvrisiko og det koster 538,- om året for alt inventar.
Eksempler på uheld:
    • Du spilder rødvin i din lyse sofa, så den bliver ødelagt
    • Du kommer til at skubbe computeren på gulvet, så den går i stykker
    • Du spilder kaffe i tastaturet på din bærbare computer, så den ikke virker mere
    • Du snubler i gulvtæppet, og taber dine briller, så de går i stykker
    • Du rammer en dyr lampe med støvsugerslangen, og lampeglasset går i stykker
    • På sommerferien taber du dit digitalkamera på fortovet, så det går i stykker

Eksempler på funktionsfejl:

• Tv´et eller computeren går pludselig i sort.
    • Vaskemaskinen bliver ved med at vaske uden stop.

Der ingen nedskrivning af produktet. Det vil blive repareret eller udskiftet til en tilsvarende produkt hvis reperation ikke er mulig. Man kan også vælge at få pengene udbetalt hvis man ikke ønsker at få den skiftet.

Redigeret af Ashanti - 07-November-2009 kl. 19:31
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Hej. Min Fejl- og Uheldsforsikringen forsikring dækker stort set det samme som de dyre som forretningerne prøver at narre folk til at købe.
Narre folk at købe? Nu har jeg selv købt sådan forsikring på min macbook, og hvis jeg kom til at spilde en cola i den, så er jeg da ret glad for jeg har tegnet sådan forsikring. Ja, den koster da, men det er til gengæld også den eneste gang jeg skal betale for den, og jeg har ikke andet i huset som jeg vil forsikre, så derfor vil din løsning være hul i hovedet.

Nu ved jeg ikke om din forsikring også siger hvor man skal få sine ting repareret? Om den også dækker levering af TVet hvis man har et 50" skrummel der skal afsted? Om den dækker hvis skader sker udenfor hjemmet? 

Det er trods alt nemmere man ved at butikken hvor man købte det klare det hele gratis for en.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Hej. Min Fejl- og Uheldsforsikringen forsikring dækker stort set det samme som de dyre som forretningerne prøver at narre folk til at købe. Og husk på at det er kun det produkt du tegner forsikring på der er forsikret!!!  
Jeg har godt nok 500,- i selvrisiko og det koster 538,- om året for alt inventar.
Eksempler på uheld:
    • Du spilder rødvin i din lyse sofa, så den bliver ødelagt
    • Du kommer til at skubbe computeren på gulvet, så den går i stykker
    • Du spilder kaffe i tastaturet på din bærbare computer, så den ikke virker mere
    • Du snubler i gulvtæppet, og taber dine briller, så de går i stykker
    • Du rammer en dyr lampe med støvsugerslangen, og lampeglasset går i stykker
    • På sommerferien taber du dit digitalkamera på fortovet, så det går i stykker

Eksempler på funktionsfejl:

• Tv´et eller computeren går pludselig i sort.
    • Vaskemaskinen bliver ved med at vaske uden stop.

Der ingen nedskrivning af produktet. Det vil blive repareret eller udskiftet til en tilsvarende produkt hvis reperation ikke er mulig. Man kan også vælge at få pengene udbetalt hvis man ikke ønsker at få den skiftet.

Nu kender jeg heldigvis ovenstående, da de er en tro kopi af Tryg´s betingelser (evt. tjenestemændenes). Og jeg har selv fornyligt studeret disse betingelser, da jeg overvejer at købe den. I ovenstående mangler der dog at blive understreget, at der er en selvrisiko på hvert enkelt produkt, der går i stykker.
Det er en væsentlig detalje, som dog ikke behøver at gøre forsikringen dårlig.

Og jo, der er nedskrivning efter 4 år (5 hvis det er Tjenestemændenes). Det står ikke i deres "brochure", men derimod i deres forsikringsbetingelser.

Hvis ovenstående ikke er Tryg´s, så kan det være det kan være anderledes. Men det er sådan betingelserne er for Tryg/Tjenestemændene.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

og jeg har ikke andet i huset som jeg vil forsikre, så derfor vil din løsning være hul i hovedet.

Det er vist fordi du ikke selv er klar over hvad du har af apparater, eller så er det forsikringesbetingelserne du ikke er bekendt med.

En Fejl - Uheldsforsikring dækker alle dine elektriske apparater i dit hjem. F.eks dit komfur/køleskab/fryser. Hvis du heller ikke har det, så giver jeg mig LOL
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

og jeg har ikke andet i huset som jeg vil forsikre, så derfor vil din løsning være hul i hovedet.

Det er vist fordi du ikke selv er klar over hvad du har af apparater, eller så er det forsikringesbetingelserne du ikke er bekendt med.

En Fejl - Uheldsforsikring dækker alle dine elektriske apparater i dit hjem. F.eks dit komfur/køleskab/fryser. Hvis du heller ikke har det, så giver jeg mig LOL
Nu bor jeg på kollegie, så hvis mit komfur eller køleskab går i stykker, så er det ikke mit problem Wink Jeg har kun TV og Computer at bekymre mig rigtig om af dyre ting.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 11:37
Okay, jeg giver mig Wink
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 16:25
Det er dog de færreste alm forsikringsselskaber der dækker pixelfejl mm, så når det angår tv var det det jeg var gået efter, Havde f.eks tegnet en ala den de har hos cinemagic til 999 for 4 år.

Se ellers lige deres "latterlige tilbud" på en demomodel af PS8000 med pixelfejl mm, man sparer hele 800 kr, ca. Håber da ikke der er nogen der hopper på den.Confused

Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Det er dog de færreste alm forsikringsselskaber der dækker pixelfejl mm, så når det angår tv var det det jeg var gået efter, Havde f.eks tegnet en ala den de har hos cinemagic til 999 for 4 år.

Se ellers lige deres "latterlige tilbud" på en demomodel af PS8000 med pixelfejl mm, man sparer hele 800 kr, ca. Håber da ikke der er nogen der hopper på den.Confused

Ups, man sparer kun 500
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 13:34
Folk er jo dumme hvis de hopper på at købet sådan et defekt tv til den pris endda MED skønhedsfejl.... Kan ikke tro nogen er SÅ imbecile!

Redigeret af Strange - 18-Februar-2010 kl. 13:34
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu