Min erfaring siger mig, at det ikke er helt umuligt at få afvist en afgift. Det kræver blot at man har styr på tingene og kan fremføre væsentlige argumenter (realistiske).
Jeg erfarede selv for nogle år siden, at få en p-afggift, trods det at jeg havde købt billet.
Jeg opdagede faktisk først afgifte, da jeg satte mig ind i bilen og kørte. Da jeg kom hjem læste jeg på afgiften hvor parkeringsvagten havde lavet en gevaldig brøler. Der stod:
Grøn Renault registreringsnummer xxx
Der stod envidre, at billetten ikke var synlig i forruden.
Nu vidste jeg ihvertfald 2 ting.
1. Min bil var ikke grøn, men derimod sølvfarvet.
2. Billetten lå i forruden, som den gør hver eneste dag. Den var ikke engang blæst ned, som jeg forøvrigt har været ude for een gang, dog uden efterfølgende afgift, som sikkert skyldes, at p-vagten kunne se den på gulvet, (de er altså mennersker, selvom man godt kan forledes til at tro andet, med de historier man hører).
Anyway.
Jeg klagede til selskabet (Europark). Sendte dem en mail med en scanning af afgift og p-billet, (så de kunne sammenholde sted og tidspunkt.
Ydermere skrev jeg, at p-pladsen var video-overvåget, så hvis de ville kunne de tjekke video og se, at jeg på ankomsttidspunktet henvendte mig i automaten for at købe en p-billet. Hvorfor det ikke ville give mening, at ikke benytte billetten.
Jeg fik medhold og blev bedt om at ignorer billetten.
Så det kan i allerhøjestegrad lade sig gøre at få medhold. De kræver, efter min opfattelse, at man har sit på det tørre, og kan argumenterer for det.