recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - parkeringsafgift: tidspunkt 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketparkeringsafgift: tidspunkt 

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 01:22
jeg har også kun hørt sager om at p-vagten altid får ret - indtil sagen kommer i retten.
Der har været et par sager oppe og vende i tv vedr. Parkering København.

Den ene der åbenbart fik en p-bøde havde 10 min. tidligere været involveret i et trafikuheld i Jylland, det endte med han fik medhold i retten, men Parkering København var ligeglade for deres p-vagter laver ikke fejl.

Den anden var om en betjent der havde fået en p-bøde på en privat vej, hvor Parkering København ikke må udskrive bøder. Han politianmeldte Parkering København, der vist nok fik en bøde for det, men alligevel afviste Parkering København klagen. Betjenten endte dog også med at få medhold i retten.

På den baggrund ser det umiddelbart ret sort ud at kunne få ret, medmindre man har et fysisk bevis på at man var et andet sted på det pågældende tidspunkt
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 09:44
Det er Europark det her - på fisketorvet hvor det ikke engang koster noget at parkere (tre timers gratis parkering). Jeg tror Europark har sine egne love og regler. Det med observationstid tolker de vist på deres egen måde.

Taget i betragtning at jeg ikke kan bevise jeg var et andet sted kl 00:14 betaler jeg ved kasse 1. Tak for input!
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Mich72.dk Mich72.dk skrev:

der er ikke noget som hedder at " uret " skal rundes op/ned .

Man skal altid runde op til det næste kvarter.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:39
"P-skiven skal indstilles på det udløbne kvarter, hvor du begynder parkeringen"

Det betyder på almindelig dansk at man runder op til næste kvarter, som Kanee siger

mvh Christian
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:44

P-vagten skal holde bilen under observation i 10 min før ham må skrive en bøde.

[/QUOTE]

Det er 3 min. da det er en standsning. Efter 3 min er det en parkering.

Og til trådstarter,

Det er parkeringsselskabet, der skal bevise, at du har fejlparkeret – ikke dig, der skal bevise det modsatte

Held og lykke

Redigeret af RuzzFrog - 07-Marts-2010 kl. 11:46
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:50
Min erfaring siger mig, at det ikke er helt umuligt at få afvist en afgift. Det kræver blot at man har styr på tingene og kan fremføre væsentlige argumenter (realistiske).

Jeg erfarede selv for nogle år siden, at få en p-afggift, trods det at jeg havde købt billet.
Jeg opdagede faktisk først afgifte, da jeg satte mig ind i bilen og kørte. Da jeg kom hjem læste jeg på afgiften hvor parkeringsvagten havde lavet en gevaldig brøler. Der stod:
Grøn Renault registreringsnummer xxx
Der stod envidre, at billetten ikke var synlig i forruden.

Nu vidste jeg ihvertfald 2 ting.
1. Min bil var ikke grøn, men derimod sølvfarvet.
2. Billetten lå i forruden, som den gør hver eneste dag. Den var ikke engang blæst ned, som jeg forøvrigt har været ude for een gang, dog uden efterfølgende afgift, som sikkert skyldes, at p-vagten kunne se den på gulvet, (de er altså mennersker, selvom man godt kan forledes til at tro andet, med de historier man hører).

Anyway.
Jeg klagede til selskabet (Europark). Sendte dem en mail med en scanning af afgift og p-billet, (så de kunne sammenholde sted og tidspunkt.
Ydermere skrev jeg, at p-pladsen var video-overvåget, så hvis de ville kunne de tjekke video og se, at jeg på ankomsttidspunktet henvendte mig i automaten for at købe en p-billet. Hvorfor det ikke ville give mening, at ikke benytte billetten.

Jeg fik medhold og blev bedt om at ignorer billetten.

Så det kan i allerhøjestegrad lade sig gøre at få medhold. De kræver, efter min opfattelse, at man har sit på det tørre, og kan argumenterer for det.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Og til trådstarter,

Det er parkeringsselskabet, der skal bevise, at du har fejlparkeret – ikke dig, der skal bevise det modsatte

Held og lykke

Helt enig.

Hvis man er sikker i sin sag, så er det ovenstående der kan gøre, at man med fordel kan gå vidre med det. Har p-selskabet lavet en fejl, (det sker jo trodsalt), så skal de nok finde ud af det inden, og du får medhold, hvis der er den mindste smule tvivl.
Alt andet ville være ulogisk.

Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 18:14
Som opfølnging på dette emne, jeg har fået brev fra Europark hvor de skriver at kravet frafaldes.
Så det kan godt betale sig at forklare sig over for dem.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Som opfølnging på dette emne, jeg har fået brev fra Europark hvor de skriver at kravet frafaldes.
Så det kan godt betale sig at forklare sig over for dem.
Super fedt !

Ja det kan svære sig at klage, og jo flere der rent faktisk gør det når der er noget at komme efter jo bedre holder vi p vagterne i ørerne.

Jeg har også selv fået annuleret en P afgift efter at havde holdt ved Bones i Horsens.
P vagten mente ikke at jeg havde holdt efter reglerne, men det mente jeg for jeg havde fuldt skiltene på pladsen.

Sagen er at Bones har nogle gratis p pladser som er opmærket og gratis at benytte i op til 2 timer i mellem 17-21.
Jeg ankommer 16.30 og pakere min bil og går hen og indløser en billlet som gælder frem til 16.59.
Jeg undlader at stille pskiven men ligger billeten op i vinduet.
Jeg da jeg kommer tilbage fra bones 18.15 står en P vagt og skriver mig op, for som han siger. du har udladt at stille P skiven.
Jeg svare så at når der ligger en  billet i for ruden må jeg antage at det er den er tidsbestemmende og at så ikke også skal bruge P skiven. Der kan jo kun være en af tingene der er tidsbestemmene.
Det mener han ikke, men han ringer dog til sin chef som giver ham med hold.

Jeg tager så billeder af P billet og beder P vagten om at med virke på billederne så at man kan se at jeg ikke har lavet fusk med billederne.

Efter følgende printer jeg dem ud og sender med ind og forklare at jeg har betalt for den tidsperiode som kostede penge, og at jeg ikke har holdt der i over 2 timer.
Der med må det antages at jeg har fuldt skilte vejledningen, og at P billetten er gyldig bevis for mit parkerings tidspunkt.

Europark har efterfølgende givet mig medhold, og her for nyelig har de været nede og sætte nye skilte op, så samme nummer ikke kan ske igen.
.....
Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 09:33
Der er i forbindelse med parkeringsafgifter faldet dom i højesteret om at bevisbyrden ligger på afgiftsudsteder.

I almindelige ord betyder det at det er parkeringsselskabet, der skal bevise - udover enhver tvivl - at man ikke har fulgt reglerne.
Man er andre ord efter denne afgørelse, uskyldig indtil andet er bevist, også når det gælder parkering.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu