recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blinkende vertikal streg på billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlinkende vertikal streg på billedet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kvikz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Blinkende vertikal streg på billedet
    Sendt: 28-Januar-2007 kl. 01:40
Hej Alle,

Jeg har en BenQ PB8240 projektor, som ofte giver en blinkende farvet streg i højre side af billedet.
Det er helt ekstremt irriterende, og det er kun nogen gange den kommer.
Jeg bruger projektoren til min XBOX 360, men jeg har testet med både en dvd-afspiller, en PS2, samt en gammel XBOX, og problemet kommer på dem alle.

Jeg har optaget en lille video af det (11MB), som kan findes her:
http://www.kvikz.dk/gow.mpg
Jeg beklager den dårlige kvalitet, men mit kamera var ikke så glad for mørket.. Videoen giver dog et klart indtryk af problemet.

Garantien er desværre udløbet, og det kan givetvis ikke betale sig at få den repareret.

Har nogen en idé til hvad der kan være galt, og hvad jeg eventuelt selv kan gøre ved det?

På forhånd tak for hjælpen.

Redigeret af kvikz - 28-Januar-2007 kl. 01:40
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 13:51

Kiggede lige på dit videoklip - troede først der var tale om den såkaldte regnbueeffekt, men det der ligner mere en defekt DLP-enhed. Som om en linje af spejle er låst fast i en position, det er angiveligt farvehjulet der får det til at flimre i forskellige farver. Har en kammersjuk, hvor hele projektoren blev byttet, men er den over 2 år ser det sort ud.....

Ærgeligt, håber du finder en billig og god afløser

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 14:04

Jeg har også en DLP-projektor - en Toshiba TDP-MT500. Min første DVD-afspiller, som jeg anvendte sammen med denne projektor, var en Samsung med DVI-udgang. Denne afspiller havde dog af og til for vane at vise en vandret, violet/lilla streg nede i bunden af billedet. Jeg kunne dog få det til at forsvinde igen, ved at skifte over til en anden indgang på projektoren, og så tilbage til DVD-indgangen igen. Og hvis dette ikke virkede, så hjalp det altid at køre en tur igennem de forskellige opskaleringer på DVD-afspilleren.

Jeg synes, at beskrivelsen af dit eget problem minder en smule om dette, og at det måske kunne være et forsøg værd at afprøve, om teknikken også virker med din projektor. For hos mig stammede fejlen tilsyneladende fra afspilleren. De andre afspillere jeg har anvendt, har aldrig vist farvede streger i billedet.

Redigeret af musicus - 30-Januar-2007 kl. 14:09
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu