recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip CD til Itunes og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip CD til Itunes og Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Minigolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2009
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Rip CD til Itunes og Sonos
    Sendt: 15-November-2009 kl. 14:32

Hej

Nu har jeg så købt et Sonos anlæg og er ved at lægge alle min CD'er ind. Stort arbejde. Men jeg har lige et par spørgsmål.
1. Som jeg lige læser rundt omkring herinde skal man lægge det ind Apple losseless. Jeg har sat Itunes op til at importer i dette format. Men når jeg ser på filen står den "AAC-audio", Er det det samme? eller er hvad er der sket?
2. Jeg har Importet  Zooropa med U2, her er et nr med U2 og Johnny Cash. Her får jeg to "Album" ud en med de 9 nr med U2 en med U2 og Johnny Cash. Hvorfor ligger de sig ikke sammen? Jeg har importertet andre CD'er, hvor der var flere kunstere om en sang og de ligger sig i et album. Hvordan styre jeg det? I Sonos ser jeg kun et album.
3. Sonos. Findes der en oversigt i Sonos så jeg kun kan se hoved artisten på et album? Jeg mener at hvis jeg ser på U2, vil jeg ikke se U2 og U2 feat Johnny Cash, men kun U2.

Håber der er nogle der ude der kan svare.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 20:28
2. Det er fordi at der ikke står det samme i kunstner navnet. Så snart der gør det så falder det på plads.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
chrek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Minigolf Minigolf skrev:

Hej

Nu har jeg så købt et Sonos anlæg og er ved at lægge alle min CD'er ind. Stort arbejde. Men jeg har lige et par spørgsmål.
1. Som jeg lige læser rundt omkring herinde skal man lægge det ind Apple losseless. Jeg har sat Itunes op til at importer i dette format. Men når jeg ser på filen står den "AAC-audio", Er det det samme? eller er hvad er der sket?
2. Jeg har Importet  Zooropa med U2, her er et nr med U2 og Johnny Cash. Her får jeg to "Album" ud en med de 9 nr med U2 en med U2 og Johnny Cash. Hvorfor ligger de sig ikke sammen? Jeg har importertet andre CD'er, hvor der var flere kunstere om en sang og de ligger sig i et album. Hvordan styre jeg det? I Sonos ser jeg kun et album.
3. Sonos. Findes der en oversigt i Sonos så jeg kun kan se hoved artisten på et album? Jeg mener at hvis jeg ser på U2, vil jeg ikke se U2 og U2 feat Johnny Cash, men kun U2.

Håber der er nogle der ude der kan svare.

Hej

Jeg har brugt mediamonkey det er et gratis program det er super nemt og  bruge og hurtigt hvis man lige gider og sætte sig lidt ind i det.
der ud over jeg har også brugt mediamonkey til at ligge billeder på selve mp3 filen så den kommer og på skræmen når jeg spiller nummert.

jeg har så også brugt vso gratis program til at resize billedet til 1024x768 som sonos kan se.

Det med fil typen er en smags sag. Smile jeg har valgt og bruge mp3 den mest kendte type.

Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411

WD TV Live plus
Til top
Minigolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2009
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 15:00
Til Kurt Poulsen: OK det ser ud til at virke, tak

TIL Chrek: Det kan godt være jeg må prøve det.

Men nu har jeg Itunes og er der ingen der kan fortælle mig om Apple losseless er detr samme som "AAC-audio"?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 16:24
Tilsyneladende burde fil-extension være .m4a: http://www.answers.com/topic/apple-lossless
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu