|
|
Besvar ![]() |
Side <1 363738 |
Forfatter | ||
vugge68 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Konklusion: har du en 409' er der fryser eller hakker (og antenne signalet ellers er fint) så send skidtet til service hos Triax - man kan vist henvende sig direkte til Triax eller til det sted man har købt boksen og få en RMA seddel. Triax ved godt der er probs med 409' eren. De læser nemlig også recordere.dk som nok har verdens længste tråd om Triax 409
tak for denne gang - peace!!!
|
||
![]() |
||
Mads333 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
Sidder lige nu at overvejer at købe denne boks.
Kan man føle sig sikker på at en boks fra 2010 og med den nyeste firmware virker som den skal?
Og så lige et par spørgsmål:
1 - Kan man optage et program og pause et andet? Triax siger man kan men kan ikke læse det nogen steder
2 - Kan den serieoptage? Altså optage en serie uden man hver uge skal huske at programmere den?
3 - Er der forskel på lydstyrken på HDkanaler og SDkanaler? Har lige nu HDDboksen fra canaldigital og der er kæmpe forskel på lydstyrken mellem HD og SD.
4 - Hvis man ser en optagelse og stopper den midtvejs skal man så starte forfra eller starter den der hvor man sluttede?
5 - Det externe IR øje man kan købe til, hvor retningsbestemt er det og hvis man tilslutter det kan man så stadig bruge det normale IR øje.
Vi drejer tit vores fjernsyn en anden retning og så ville det være rart hvis man kunne bruge begge IR øjne.
Og til jer der mener I har haft et skodprodukt så prøv at læse den tråd der er om CanalDigitals HDDboks. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906&PN=1&title=canal-digital-hd-boks-satellit
Det er en boks til 6000.- som er en pinlig oplevelse. De problemer der har været med Triax 409 er vand ved siden af. Redigeret af Mads333 - 16-Oktober-2010 kl. 10:59 |
||
![]() |
||
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
|
Jeg takker og bukker.
Havde set mig blind på det der med Set top box'en |
||
![]() |
||
Mads333 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
zzzrecord ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|
Hej Mads333.
Jeg vil gerne svare på nogle af dine spørgsmål. Svarene er givet ud fra erfaringer fra en ældre nogenlunde fungerende 409'er:
1 - Kan man optage et program og pause et andet? Triax siger man kan men kan ikke læse det nogen steder
Nej, for pause kræver at der optages.
2 - Kan den serieoptage? Altså optage en serie uden man hver uge skal huske at programmere den?
Den tilbyder serieoptagelse på nogle programmer - f.eks. kanal 5. Generelt skal man selv sørge for programmeringen
3 - Er der forskel på lydstyrken på HDkanaler og SDkanaler? Har lige nu HDDboksen fra canaldigital og der er kæmpe forskel på lydstyrken mellem HD og SD.
Ikke så jeg har bemærket det.
4 - Hvis man ser en optagelse og stopper den midtvejs skal man så starte forfra eller starter den der hvor man sluttede?
Nej, man vender sig hurtigt til at notere afspilningstiden, som man let kan springe frem til. Det helt sikkert for dårligt.
5 - Det externe IR øje man kan købe til, hvor retningsbestemt er det og hvis man tilslutter det kan man så stadig bruge det normale IR øje.
Vi drejer tit vores fjernsyn en anden retning og så ville det være rart hvis man kunne bruge begge IR øjne.
Det eksterne IR øje er lige så retningsbestemt og lige så lidt følsomt, som det indbygede. Det indbygede øje virker stadig selvom du har et eksternt øje.
Håber du kan bruge disse oplysninger til noget.
Et lille godt tip, som jeg har fået her på siden:
Man kan ikke umiddelbart ændre på en programmeret tid (automatisk tillæg før og efter optagetiden kan dog indstilles). Man kan omgå ovennævnte mangel på følgende måde:
Programmer på sædvanlig vis.
Find optagelsen i timeroversigten og vælg programmet ved at trykke på OK (midterknappen)
Flyt til en tom programmeringsplads og tryk OK
Foretage rettelser i programmeringen og tryk OK. Nu er den oprindelige programmering ændret.
Mvh Poul
|
||
MVH Poul
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
zzzrecord ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|
Hej igen Mads333.
Spørgsmål 1 igen:
Nej, for pause kræver at der optages.
Bare underligt at Triax siger den kan. Jeg forespurgte dem om man kunne lave en opdatering så usb-porten kunne bruges til at pause på med en usb-nøgle.
Fik dette svar fra deres serviceafd da jeg spurgte om den kunne pause mens man optog
Nej, men det kan den.
Har lige efterprøvet påstanden. Min 409'er kan ikke.
Skærmafskrift: "Tidsforskydning kan ikke benyttes fordi en programoptagelse er i gang.
Mvh Poul |
||
MVH Poul
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 363738 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |