recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mest for pengene?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMest for pengene?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 19:38
Jeg har købt en WD TV Live til samme formål, og den har virkelig skuffet mig! Der er seriøse netværksproblemer ved streaming fra pc (den hopper af efter 4 min), og så har WD i dag været så smarte at smide en fw opdatering ud, der gør den til en mursten (og ja, man kan ikke flashe den om!!)

Rimelig skuffet, købte den ikke i troen om at jeg skulle være beta-tester...
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

Hvorfor bliver anbefalinger på NAS altid til et ræs om den hurtigste eller mest kraftfulde processor ?

Ja, du har jo desværre ret Embarrassed Vi har måske en tendens til at gå efter det ypperste, fordi det findes, og fordi det dermed performer bedre end den 'gamle model'....
I denne tråd har jeg måske talt mere for det modsatte, men jeg skal absolut ikke gøre mig hellig Sleepy

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 21:38
Vedr. det aktuelle spørgsmål:
Film
  • WD TV (Live(?))
Musik
  • UPnP: Noxon - Philips - etc. (Noxon2audio er mit bud)
Glem alt om Squeeze!

Server
  • Qnap .... (som inkluderer Twonky (UPnP-server - den absolut bedste, hvilket ingen her vil betvivleThumbs Up)) alle Qnap-modeller kan det, som du efterspørger! Desværre har Synology ikke Twonky med i deres NAS'er, der ellers er lige så gode
Så billigt kan det gøres!

Venligst
Søren

P.S. Twonky kan outmatche Squeezecenter  til hver en tid. Det er dog et faktum, at man er nødsaget til at køre denne ram- og processorkrævende server (~software svarende til Twonky), hvis man vil køre Squeeze. Denne streamer din musik på samme vis som Twonky og er krævet af Logitechs produkter.
Til top
henriksr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 08:57
Hvis pengene er små, så benyt dig af at vi lever i en verden af pionerer. Folk der køber når noget er smart og nyt, og så sælger det så snart det er yt. Så kan vi andre fattigrøve tage over og nyde de fine lettere brugte ting.

Du kan let spare 30-40% ved at købe ting der har været i drift blot i 6 mdr, så hold øje med salgs delen af forum.

-henrik
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Tak for svarene...

Er PCH så et bedre valg? Hvad mister man ved at tage PCH som NAS? og har PCH eller WD HD live en klar fordel i forhold til den anden?

Kunne osse godt tænke mig at vide hvad man mister ved at vælge en PCH fremfor en NAS?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 23:12
En ven tog en WD TV live med over og må sige jeg var imponeret - det virkede bare. Tror klart at løsningen for mig bliver en billig NAS og WD TV.

Tak for alt hjælpen
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu