recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Akustik paneler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Akustik paneler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Akustik paneler
    Sendt: 03-September-2020 kl. 17:39
Hej

Nu har jeg endelig fået sat dvs højtalere, subs og sofa op i mit lille lejligheds medie/bio rum.
Nu skal jeg i gang med at have noget akustik på plads.
Jeg har pt 6 plader af 120cm X 60cm X 4cm akustik paneler i glasuld, som skal hænges op. Jeg er dog lidt usikker på placeringen, men på tegningen har jeg sat der hvor jeg tænker de skal lave. De 2 andre paneler er ovenpå front højtalerne pt og tænker de skal blive der, altså hænges op ovenover.

Udover dette skal jeg også have noget mere akustik i lofterne. Går enten med ideen om nogle 300cm x 120cm x 4cm plader som er nedhængt ca 10-15 cm i wires, eller at lave nedsænket loft. Ved dog ikke helt hvad der er bedst. Rummet er 250cm til loftet, så det kan "kun" nedsænkes med 10cm MAX, pga. brandsikkerhed etc.

Har i inputs til hvor de evt. skal hænge i stedet?

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 20:12
Tænker det er nogle fine placeringer du har har fundet til akustik panel 1,2,3&4. Altså hvertfald hvis du kan se din diskant og mellemtone tone i et spejl der hænger på placering 1 og 3. Panel 5&6 ville jeg rykke længere frem mod lytteposition, således hvis det var spejle i loftet så kunne du se din diskant og mellemtone i dem også.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 14:28
Jeg forstår ikke helt det med panel 5 og 6 skal rykkes længere frem?
Så skal de stå midt ude på gulvet foran højtalerne/tvet?

Jeg går dog med tanken om at lave panelakustik væg der hvor H1, center og h2 sidder, så kan jeg placere alle 6 akustik plader til venstre og højre for sofaen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 14:40
Tror Armani taler om de vandret ophængte 5 og 6

Redigeret af Munch - 17-September-2020 kl. 14:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu