|
PS3 Custom firmware |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:50 |
Hej. Jeg har en ældre PS3, hvor jeg har installeret en custom firmware 3.55 på.
Jeg har fundet et par guides på nettet, der beskriver hvordan man kan downloade og lægge custom firmware 4.31 på, men alle de forums jeg har været inde og læse på, skriver at man ikke kan jailbreake firmware senere end 3.55 Vil det sige at de guides der findes er fakes, eller hvordan? Jeg har nemlig ikke lyst til at opdatere, hvis det så viser sig at 4.31 alligevel ikke kan jailbreakes. |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo en costum firmware du smider på... Baseret på den originale 4.31 firmware. Men stadig costum...
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Eh altså.. Din model er en 4.31 og du prøver at installere 3.55 oveni? Skal original og costum FW ikke passe sammen? Har ikke meget forstand på det, men nyere FW-opdateringer tillader ikke at man kan bruge costum FW. Så du skal have fat i en gammel sag fra før de fjernede linux via opdatering. Tror jeg da..
![]() Redigeret af SteffenD89 - 23-Januar-2013 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Men spørgsmålet var om der findes en custom firmware baseret på 4.31 eller om det er fake.
Så vidt jeg kunne se fra de guides jeg kunne finde, stod der at man skulle være på 4.31 OFW før man kunne gå videre til 4.31 CFW. Det vill være ærgeligt at skifte til 4.31 OFW, hvis man ikke kan komme videre derfra. |
|
![]() |
|
Jeg har allerede 3.55 CFW på i dag og det virker fint. Jeg vil bare ikke opdatere til nyere, hvis jeg ikke fortsat kan komme til at køre CFW |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Ahhh, Steffen, læs nu hvad han skriver... Han ER på cfw 3.55
|
|
![]() |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
well fuck
![]() |
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Hej hej..
Ved ikke om du er kommet videre, men her er hvad jeg gjorde. PS3 var på kmeaw 3.55 inden jeg startede. Opdaterede Multiman til nyeste på min PS3 Hentede den nyeste Rogero 4.30 (version et eller andet) Smed den på et usb som beskrevet i update mappen, navngav den ps3updat.pub (tror jeg nok). Sikrede mig at min PS3 ikke var på nettet. (vigtigt) Sikrede mig at der ikke sad et spil i drevet. (vigtigt) Startede den normalt og isatte usb. Navigerede til manuel opgradering via usb og starede den. Ventede og den genstartede med Rogero Custom firmware på Happy camper, alt virker som det skal. |
|
![]() |
|
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
tjek softmodding.dk spørg i chatten. Der er altid folk der er rigtig behjælpelig og som har rodet med det hele 100 gange.
|
|
![]() |
|
Jeg fik opdateret fra kmeaw 3.55 til Rogero 4.30 i går, og det hele ser ud til at virke fint.
Jeg brugte følgende fremgangsmåde: Fjernede spillet i drevet og netværks forbindelsen. Satte QA flaget ved at installere og køre Rebug qa_toggle.pkg Omdøbte den downloadede firmware til PS3UPDAT.PUP og lagde den i folderen PS3/UPDATE på en USB stick Gik ind i opdaterings menuen, og valgte at opdatere fra USB Efter opdateringen virkdede Multiman og Showtime ikke længere, men efter at have opdateret dem, kører de igen. Jeg havde også nogle andre homebrew programmer installeret, som ikke virker længere og som jeg ikke kan finde opdateringer til, men det er heller ikke så vigtigt. Jeg har desuden nu fået mulighed for at komme online igen, så jeg har nu været inde på PSN store og hente alle de spil som jeg havde købt for lang tid siden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |