|
sony kdf-e50 |
Besvar |
Forfatter | ||
perf
Super bruger Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
Emne: sony kdf-e50 Sendt: 27-Januar-2006 kl. 10:33 |
|
så er skærmen landet. Købt i Bilka. Har lige et spørgsmål. Iflg. beskrivelsen på www.midtdata.dk har den PaP. Det har jeg ikke kunne finde....er det ikke en fejl at de skriver det. Og så lige et spørgsmål vedr. tilslutninger. Jeg har receiver Philips DFR 9000, dvd= PhilipsDVP 9000 og selector fra TDC. Tanken var at bruge HDMI fra dvd til receiver og HDMI out fra receiver til TV. Selector kører via scart/rgb til rgb in på receiver. Det er måske et dumt spørgsmål, men "konverterer" receiveren til digital så jeg kan nøjes med HDMI out fra receiver til tv. Eller skal jeg også have tilkobling i form af scart/rgb fra receiver til TV ?? Glemte lige......Der er tre "antenne tilslutninger" bagpå. Iflg. manualen er det meningen at forbinde således. Antenne til antenne in, antenne out til antenne in på video, og fra antenne out på video til nr. 2 antenne in på tv. Det lyder logisk nok. Men hvis man ikke bruger video skriver de at man stadig tilkobler antenne til antenne in og så sætter et kabel mellem tv antenne out og videre til tv-antenne in nr. 2. Hvorfor i alverden ikke bare slutte antennen direkte til antenne in nr. 2 ? Det fungerer tilsyneladende fint nok, men jeg vil gerne lige være sikker der ikke er et eller andet problem som jeg overser.
mvh Per
Redigeret af perf |
||
perf
Sendt: 30-Januar-2006 kl. 17:46 | |
nå, tilslutningerne blev til både og... PaP kan jeg stadig ikke se noget af... Var der nogen der kunne forklare logikken bag den i manualen foreslåede måde til tilslutning af antenne?? mvh |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 30-Januar-2006 kl. 18:00 | |
Kan jeg heller ikke.
Jeg tror det første stik er DVB-T tuneren, og det tredie stik er analog tuneren. Det mellemste stik er en loop fra første tuner, således man kan tage signal ud til en video. Tanken bag er nok at man kunne have 2 antenner, en for analog og en for digital. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
perf
Sendt: 31-Januar-2006 kl. 11:58 | |
takker, så kan jeg se noget logik i det...tror jeg nok :-) Den digitale tuner som er i fjernsynet, kan den bruges til noget i praksis i Danmark, nu eller på sigt? mvh
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 31-Januar-2006 kl. 12:12 | |
Ja, hvis du har egen antenne. Forsøgene med digital-tv er startet, og per 1 april er DR1, DR2 og TV2 i luften med digital TV. Dette giver ægte 16:9, i en god støjfri kvalitet. Læs mere på http://www.digi-tv.dk/ /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
perf
Sendt: 01-Februar-2006 kl. 11:41 | |
Det du nævner med digital tv via antenne. Er det nogenlunde samme kvalitet signal som jeg i dag får via min selector? mvh og tak for hjælpen
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |