|
iPadOS med ekstern Disk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-September-2019 kl. 20:14 |
Nogen her på forummet der har prøvet at udforske mulighederne?
Umiddelbart kan man ikke gemme direkte fra f.eks. Word til den eksterne, ej heller ikke fra iMovie. Redigeret af Potter - 25-September-2019 kl. 09:38 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvilken ipad? - der er stadig forskel på lightning og usb-c. kører du med ipadOS beta? - der kommer jo en "filemanager" med nu i ipados. Du vil nok ikke lige med det samme få lov at gemme direkte. Husk at måden man tilgår data på i ios/ipados er via databrokere - altså middleware mellem forskellige applikationer.
Der er et par videoer på YT, men den her er nok ganske interessant https://www.youtube.com/watch?v=Kc5a5-6FhJQ
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Hej Claus, jeg køre iPad OS ”ikke beta” på iPad Pro 12.9” 2018 med USB-C. Jeg kan f.eks. godt gemme direkte fra FiLMiC Pro til den eksterne. Men jeg kan ikke importer til iMovie fra ekstern disk, ej heller ikke gemme direkte til ekstern disk Du kan sagtens oprette f.eks nye mapper på den eksterne ![]() Edit: ok, man kan ikke gemme direkte fra f.eks. Adobe Lightroom, men Filminc Pro har oprettet en mappe på iPad som du kan skrive/gemme direkte i, herefter kan man flytte filen til den eksterne disk ![]() Det er dog lidt pudsigt, at man så kan gemme direkte til iCloud eller til min Mycloud, men ikke direkte til den eksterne disk. ![]() Redigeret af Potter - 25-September-2019 kl. 08:48 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
iMovie er lige blevet opdateret til at understøtte eksterne diske.
|
|
![]() |
|
![]() Jeg benytter dog ikke selv iMovie da den simpelthen er for begrænset. Her LumaFusion i en helt anden liga.
|
|
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Men de enkelte apps skal nok opdateres for at understøtte eksterne diske.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Jup - grundet det jeg skrev tidligere skal apps "omskrives" til at understøtte funktionen. - jeg har også selv lige fået den opdatering af imovie - men det var faktisk på iphone og ikke ipad!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |