|
ssd harddisk og grafikkort |
Besvar |
Forfatter | ||
fc-andeby
Bruger Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-November-2019 kl. 14:20 |
|
Hej
Jeg have en ny harddisk til min computer og jeg bruger den primært til gaming. Jeg er tvivl om jeg kan nøjes med billig eller dyr ssd harddisk. PC spec: bundkort: Asus primez370 P ll CPU intel i5-8600 GPU GTX 970 Ram 16 GB Den fra samsung ser noget anderledes ud, skal den side på bundkortet og passer den til min? MVH. Thomas
Redigeret af fc-andeby - 28-November-2019 kl. 15:28 |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan godt nøjes med den billige. Disken vil være afgørende for hastigheden på load- og save, men ikke så meget spillet i sig selv - der er din CPU og GPU mere afgørende. Men Samsung er selvfølgelig mere luksus pga den større hastighed. Samsung skal sidde på bundkortet (og den passer på dit). Kingston skal tilsluttes ligesom en alm HDD. Begge fås umiddelbart billigere (iflg. Pricerunner) end dem du henviser til i andre butikker. Men du kan eksempelvis få en M.2-disk (WD) til 415 kr. hos Proshop- |
||
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange tak for hjælpen er der andre der har en mening om dette?
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
helt enig med longjohn2
Den billige er helt fin. De andre steder er mere vigtige
|
||
bingoking
Bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan se forskellene her. De er ikke så store mellem SSD og M.2
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sjovt at se den markante forskel på M.2 og Sata (SSD) der er med Battlefield og GTA. Gad at vide hvad årsagen er der.
|
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mon ikke det er færre og større filer, således overførsel's hastighed bliver gældende, og ikke søgetid? Noget andet er også at en m.2 er CPU begrænset. Jeg kan se stor forskel i loading tider ved hhv 3ghz og 5 ghz på min i5, med en 970 m.2. Så jeg tænker jo hurtigere CPU jo mere vil en m.2 også stikke af fra en SSD.
|
||
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg siger mange tak for hjælpen
|
||
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg siger mange tak hjælpen
|
||
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er også ved at kigge efter grafikkort hviss i gider at hjælpe med det.
Elgiganten har tilbud på denne her, den er godt nok et år gammel: Jeg har ellers kigget på denne her som er nyere: https://www.pricerunner.dk/pl/37-4980169/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-2060-SUPER-GAMING-X-Sammenlign-Priser Men er det ikke den øverste der er bedst?
|
||
filthat
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, 2070'eren er bedre. 2060 Super er sådan set det samme kort som 2070 bare lige lidt langsommere, med lidt mindre ram osv.
|
||
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for det
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |