recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezeboxs duet problemer med wma filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeboxs duet problemer med wma filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezeboxs duet problemer med wma filer
    Sendt: 21-December-2009 kl. 18:00
Ifølge logitech skal Spueezeboxs kunne spille wma filer. Jeg har hentet nogle filer på internettet de kommer fint op på controlleren med album cover og det hele men kan ikke afspilles. Når jeg skruer lidt op for lyden kommer der en højfrekvent lyd. På min computer med media playeren fungerer det fint men absolut ikke på squeezeboxsen.

Er der nogen der har en løsning på dette.
/Erik
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Ifølge logitech skal Spueezeboxs kunne spille wma filer. Jeg har hentet nogle filer på internettet de kommer fint op på controlleren med album cover og det hele men kan ikke afspilles. Når jeg skruer lidt op for lyden kommer der en højfrekvent lyd. På min computer med media playeren fungerer det fint men absolut ikke på squeezeboxsen.

Hej Erik,

Hvis filerne er beskyttet med DRM (f.eks. hentet via TDC Play el. lign.), kan du ikke afspille dem via Squeezebox enhederne. De understøtter kun ikke-DRM WMA filer. Følgende er fra Logitech's FAQ (http://www.logitechsqueezebox.com/support/faq.html):

Citér

Does it work with iTunes?

Yes—you can play your DRM-free iTunes downloads on your Squeezebox.  However, you will not be able to play any DRM (digital rights management) encrypted files. In January of 2009, Apple announced the ability to upgrade your DRM music files to remove the encryption.

Der fremgår det at DRM-beskyttede filer ikke er understøttet. Ganske vist er det nævnt under et afsnit om iTunes - det er nok ikke videre hensigtsmæssigt.

/Mark

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Hej Erik,

Hvis filerne er beskyttet med DRM (f.eks. hentet via TDC Play el. lign.), kan du ikke afspille dem via Squeezebox enhederne. De understøtter kun ikke-DRM WMA filer. Følgende er fra Logitech's FAQ (http://www.logitechsqueezebox.com/support/faq.html):

[QUOTE] Nu er jeg ikke den store nørd vedr. hvordan de forskellige filer arbejder. Men musikken er hentet ved nedmusik.dk.  Jo det vil nok være uhensigtsmæssigt at bruge Itumes.

Men jeg kan forstå det ikke er muligt på nogen må at afspille dem og jeg er ikke meget for at hente flere programmer til computeren.

/Mark

/Erik
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 18:35
Musik fra Netmusik er DRM beskyttet (må kun bruges i 7 dage) og kan derfor ikke anvendes sammen med Squeezebox.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Musik fra Netmusik er DRM beskyttet (må kun bruges i 7 dage) og kan derfor ikke anvendes sammen med Squeezebox.
Det var en skam det kunne ellers være praktisk at bruge squeezebox til dette. Jeg forstår blot ikke hvorfor filen ikke kan spilles inden for de 7 dage, lige som på media player.
/Erik
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 19:54
Media Player går u dpå internettet og henter en lisens til at afspille filen. Det er en indbygget funktoion i WMP. Denne funktion er der slet ikke i Squeezebox,..
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Media Player går u dpå internettet og henter en lisens til at afspille filen. Det er en indbygget funktoion i WMP. Denne funktion er der slet ikke i Squeezebox,..
Mange tak for svar! Så fik jeg den på plads.
/Erik
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 19:05
Det er vist stadig være muligt at streame lyden fra WMP til Squeezebox Server (Tidl. SqueezeCenter) - mener der findes plugins til den slags - det kræver at computeren er tændt, da det er dén der håndterer DRM - men hvis det alligevel er dén som huser Squeezebox Server gør det vel ikke det store.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det er vist stadig være muligt at streame lyden fra WMP til Squeezebox Server (Tidl. SqueezeCenter) - mener der findes plugins til den slags - det kræver at computeren er tændt, da det er dén der håndterer DRM - men hvis det alligevel er dén som huser Squeezebox Server gør det vel ikke det store.
Har søgt på internettet og umiddelbart er det ikke muligt at finde denne DRM plugin. Det kunne være interessant hvis den findes...
/Erik
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 01:32
Det er ikke direkte et "DRM" plugin - det findes ikke - du skal spille spille DRM musik på en Windows-maskine med en Windows Media Player (Lidt grov generalisering, men ikke meget) - men du kan måske få lov til at streame lyden fra WMP til din Squeezebox Server - så det er stadig WMP der håndterer DRM.
Prøv at kigge på WaveInput plugin
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 01:34
Det er ikke et DRM-plugin. Det er et plugin der tager lyden fra dit lydkort i pc'en og streamer til SBS. Du kan læse om den her http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu