recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky server opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky server opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klaus_Kaag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky server opsætning
    Sendt: 26-November-2009 kl. 23:04
Hejsa!

Nu har jeg forgæves forsøgt at få Twonky media serveren på min qnap ts-409 til at virke på mit Panasonic v10, så jeg håber lidt i kan hjælpe mig herinde fra.

Jeg har et stykke tid prøvet at få mit tv til at finde Twonky serveren, men det er ikke lykkedes mig. Jeg har prøvet stort set alle indstillinger på både NAS og router men der er stadigvæk ingen forbindelse med dem. Jeg kan se tv'et finder IP men kontakter ikke media serveren (ikke så vidt jeg kan se på dens log-fil). Jeg har prøvet at installere TVersity + Twonky trial på min laptop og disse kan fjernsynet godt finde, så det må være en fejl 40 mht. til  indstillingerne på Twonky serveren på NAS'en.

På min laptop kan jeg godt finde Twonky serveren fra NAS'en til at streame musik fra, så forbindelse er der.

Måske jeg lige skulle skrive hvilke enheder det konkret drejer sig om. NAS er en Qnap TS-409 Turbo Pro. Router er en ZyXel NBG460n, og tv'et er et Panasonic P50V10E. Laptoppen hvormed det virker er en Dell XPS M1330 m. Vista.

Hvis der er nogle der har nogle ideer vil jeg modtage dem med kyshånd. Smile

Mvh

Klaus

Redigeret af Klaus_Kaag - 26-November-2009 kl. 23:10
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:21
Kan du se Twonky på TS-409 fra din pc?
Jeg har selv en 409, og det spiller fint med min Noxon (og pc'er på samme net).
Hvis du har aktiveret medieserveren på din 409, bør den jo kunne ses på hele nettet i segmentet.
Du kunne måske gå dine netværksindstillinger igennem og så se, om din Qnap og dit TV (og din pc) er på samme subnet og samme segment.
Umiddelbart virker det på mig, som om du har nogle netværks-issues, når du kan se Twonky på din pc men ikke på NAS'en. Alternativet er, at du ikke har sat et flueben ved medieserveren i kontrolpanelet Cool
Venligst
Søren

Til top
Klaus_Kaag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Kan du se Twonky på TS-409 fra din pc?

Ja, jeg kan godt se NAS Twonky på min laptop og min stationær. Jeg prøvede at gå igennem indstillingerne endnu engang og ændrede DNS på tv og lidt TCP/UDP settings på NAS'en, men det hjalp heller ikke. Confused
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu