recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv, skal det være Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv, skal det være Samsung?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv, skal det være Samsung?
    Sendt: 21-Marts-2006 kl. 16:08

Jeg har tænkt på at købe nyt fjernsyn, og har kigget på bl.a. disse tre, alle tre Samsung, da de vist er ret billige i forhold til det de kan

Samsung LE-32R53B (10200 kr. ca. tror jeg)
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r53b.asp

Eller Samsung LE-32R51B ( 10200 kr. ca.)
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Hvad er forskellen; udover farven?

Og så er der jo også det her LE32M61B (12888 hos Tape Connection)
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

Og er de gode til prisen? Og hvor ofte falder priserne?

En af mine gode venner har LE-32R53B, og det er ret fedt! En af grundende til jeg faldt for Samsung, men findes der andre mærker der er værd at kigge på? Jeg ved jo at Samsung har vundet priser for deres TV

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 16:13

Og der er lige kommet nogle nye modeller til

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10583& PN=1

M61B - kender flere som har det, og det er bare flot. Denne model vandt prisen som årets LCD 2005/06, og det har boosted salget af både 32 og 40" modellen.

Men nu er der som sagt kommet nye til, og jeg håber at nogle herinde kan give mere indput omkring dette.

Michael

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 16:25

En anden ting jeg så til gengæld undrer mig over, er selve signalet på LCD fjernsyn... når man ser eksempelvis DR1, TV2 osv så er det sku da lidt grynet, er det ikke? Eller er det bare mig der er kræsen?

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 16:33

LCD tv'et har en langt højere opløsning end det PAL signal som du modtager igennem kabel. Der hvor det bliver interessant er kilder med høj opløsning så som DVD, Det kommende HD TV, X360 etc.

Michael

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 16:41

I Østrig var jeg på en Cafe som have 3 Samsung skærme hængende. De viste en fodboldkamp fra ARD. Skærmene var Samsung R modellen. Der hvor de hang var det lidt svært at afgøre om det var 32" eller 40" .

Jeg blev skuffet. Jeg ved ikke hvad signalkilden var (Tyskland kører jo digitalt jordbaseret) men om de han hente det ned 60 km fra grænsen eller om det var parabol ved jeg ikke, men billedet var skaleret op til 16:9 fra alm. 4:3.

Hver gang kammeraet bevægede sig blev billedet sløret. Billedet så ud som om det var delt op i 5 dele - der var 4 lodrette streger hen over skærmen. Så jeg vil sige at jeg ikke var imponeret.

Samsung har vundet mange priser/test, men hvis det er hvad LCD kan præstere (må gå ud fra at de andre mærker er endnu dårligere) er jeg ikke klar til LCD.

Til top
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:46

Jeg fandt lige dette interessante link på Samsung LCD-TV LE-32R73BD:

http://www.elektromedia.de/product_info.php?products_id=1277 6&ref=75

Samsung LCD nu med DVB-T Tuner!!! til levering 1.800 euro.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:58
Jeg var ude og hjælpe med at smide et Samsung LE-40R71B op på en væg. Det er et godt TV. Sidste jeg så på et Phillips 32" LCD TV, var for et par år siden. Og der er åbenbart virkelig sket meget på selve TV siden. Det Phillips jeg kikkede på år tilbage, havde en masse grums og sne på TV billedet. På det nye Samsung jeg så i går, var der et rigtig godt TV billedet, ingen sne eller grums 

Billedet var super godt på samsung LCD'en. Vi prøvede at vise et RGB billede, og det så ikke vildt godt ud. Men da vi prøvede Progressiv out fra DVD'en, så skal jeg love for der skete noget. Super godt billede. Og Samsungs billedforbedrings teknik (husker ikke navnet), det er bare noget der virker!!

Det eneste jeg var en lille smule utilfreds med på Samsungen, var synsvinklen. Jeg troede jo lidt på, at når Samsung skrev, at der var en 178 graders synsvinkel på panelet, at det så holdt vand 100%. Men jeg syntes, at man stadig skal sidde 100% foran skærmen, for at få den bedste kontrast og brightness på skærmen. Det sjove var, at bare jeg rykkede mig 20-30 grader til en af siderne, så mistede skærmen en lille bitte smule farve kontrast og dybde i billedet. Det er ikke meget, måske 5% alt i alt. Tilgengæld blev skærmen så ved med at fastholde den kvalitet, selvom man bevægede sig meget ud tyl siderne. Lidt mystisk syntes jeg.

Men billedet var absolut stadig super godt at se på, men det mistede altså lige noget af det rigtig fede dybde og kontrast. I dagslys var det specielt slemt med vinklen, men i mørke var det meget lidt.

Men der var ikke nogen fartstreger på skræmen, ved hurtigere bevægelser i billedet, det var fedt.

Mht. TV billedet, så tror jeg stadig, at et rigtig godt CRT TV billede, står bedre end hvad du kan få på et LCD TV.
Mvh. Moef

Redigeret af Moef - 21-Marts-2006 kl. 18:01
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:17

Tak for svarene og kommentarerne. Nu har jeg set lidt på andre fora og diverse. Jeg faldt over en kommentar om, at den kontrast der er i Samsung LE-32R53B på 3000:1 er Dynamisk. Nogen sagde at de havde set i Tyskland at kontrasten på netop denne model var sat til 800:1, men dynamisk var den 3000:1 Det er da ikke så godt eller hvad? Hvad har det at sige?

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:56
Den nye 2006 model har 5000:1 i kontrast forhold. Det kan godt betale sig, at nappe nyeste model. Ja, der var nogle kontrast indstillinger på Samsung'en. Man kunne vælge mellem - dynamisk, standard, samt et par andre presets, som ændrede på lys og kontrast forholdet på skærmen. Hvis man som mig er vant til at se på et alm CRT TV, så er lyset og farverne på Samsung'en noget vildt for mine øjne om aftenen. Men her kan man så ændre forholdet via nævnte indstillinger. Om aftenen virkede "standard" indstillingen fint, og om dagen var den "dynamiske" indstillingen god.

Men billedet er Samsung'en er godt nok skarpt i forhold til et alm. CRT TV. Måske det generelt er såden på LCD/Plasma skærm?

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 23:03
Hvilken ny 2006 model? Dvs den jo nok også er dyrere, ikke? Jeg er lidt faldet for LE-32R53B, som har en god pris. Men jeg blev pludselig usikker på hvad Dynamisk kontrast forhold er, og om det er misvisende tal?
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 23:37
Det er den her model:

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40r71b.asp

Han har givet 16.500 kr. for det, pga. at de ikke længere kunne levere 2005 modellen af samme TV.

Moef

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg blev skuffet. Jeg ved ikke hvad signalkilden var (Tyskland kører jo digitalt jordbaseret) men om de han hente det ned 60 km fra grænsen eller om det var parabol ved jeg ikke, men billedet var skaleret op til 16:9 fra alm. 4:3.

Hver gang kammeraet bevægede sig blev billedet sløret. Billedet så ud som om det var delt op i 5 dele - der var 4 lodrette streger hen over skærmen. Så jeg vil sige at jeg ikke var imponeret.

Det må være signalt der er gået galt, for der er ingen problemer med mit tv og hurtige bevægelser, noget jeg ellers var bekrymet for, men har ikke en eneste gang set en "slør hale" eller hvad det hedder.

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu