|
Tetris til Raspberry pi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2018 kl. 10:57 |
Mine og mine elevers googleevner er åbenbart ikke gode nok, så nu spørger jeg om hjælp.
Mine elever er ved at bygge en kæmpe “gameboy” som vi tænker skal drives af en Raspberry Pi. Den kommer til at være bygget op af et fjernsyn og en gigantisk ramme formet som en gameboy med fungerende knapper lavet via makey makey. Jeg mangler dog Tetris som skal boote op pr automatik når der tændes for systemets on and OFF knap. Er der nogen af jer, der kender til et spil, der kunne klare dette. Overvejer lidt om retropi er løsningen, men igen så skal jeg finde en legal ROM... Håber i kan hjælpe mine elever videre. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Ja, det er lige det der e problemet med Roms.
Nej, bare et Tetris som fungerer. Har ikke de vilde krav til det, andet end man ikke skal være afhængig af mus og tastatur. |
|
![]() |
|
inside ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Måske den her version af Tetris var noget i kunne bruge?
Den er også ret nem at få til at virke med jeres egne "knapper" da de har skrevet hvilke pins de skal tilføjes til (de tager udgangspunkt i en NES controller skal tilsluttes). |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Der ligger et par Tetris kloner under extra - ports i Retropie. Har dog ikke leget så meget med auto boot i Retropie.
Du kan også søge efter pd roms Public domain |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Ved ikke, hvor stramt budgettet er. Men Gameboy Tetris er til salg på dba til 50 kr
Autoboot eksempel, dog med Nintendo spil https://retropie.org.uk/forum/topic/5287/autostart-nes-rom-at-startup Redigeret af -claus- - 04-Maj-2018 kl. 16:04 |
|
|
![]() |
|
Nu er det jo et offentligt projekt. Er det legalt, at købe spillet og bruge en Rom?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
![]() |
|
Jeg ved desværre om der er forskel på offentlig brug og privat. På flere af de sider hvor man downloader roms, bliver man mindet om, at man skal eje en version af spillet inden man downloader det. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |