recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - computer glossy skærm svimmelhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

computer glossy skærm svimmelhed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: computer glossy skærm svimmelhed
    Sendt: 02-Maj-2018 kl. 15:21
Hej gutter,
jeg bruger hele min arbejdsdag foran computeren. og vil høre om i oplever problemer med svimmelhed?
har en LG 34" skærm til min stationær, den bliver jeg aldrig svimmelhed.

Når jeg så sidder med min 15" macbook pro bliver jeg svimmel.

mistænker at det er den glossy skærm som måske gør mig svimmel?
nogen som har erfaring med dette?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Hej gutter,
jeg bruger hele min arbejdsdag foran computeren. og vil høre om i oplever problemer med svimmelhed?
har en LG 34" skærm til min stationær, den bliver jeg aldrig svimmelhed.

Når jeg så sidder med min 15" macbook pro bliver jeg svimmel.

mistænker at det er den glossy skærm som måske gør mig svimmel?
nogen som har erfaring med dette?
jeg tror ikke at det den blanke skærm. Det kan være din arbejdsplads stilling, kontra den måde du kigger på skærmen på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 16:44
Det er næppe den gloser skærm der gør dig svimmel, men størrelsen (eller rettere mangelen på samme).

Måske det er på tide med en tur to optikeren og få set sine øjne efter?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 02-Maj-2018 kl. 16:44
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 18:35
Det kan være du skal have computerbriller
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 19:00
Jeg er ret sikker på det er på grund af positionen. Hvis du ikke har din notebook eleveret, men sidder og kigger nedaf, så vil du helt sikkert få problemer. Nakken kan ganske enkelt ikke holde til den slags i længden og når nakkemusklerne bliver stive af at være strukket, så går det sjovt nok i andre ting. Blandt andet kan det gå i øjenmuskulaturen, som gør du bliver svimmel da de ikke længere har kræfter til at fokusere/slappe af. - Ergonomi 101 kursus. hvis du sidder med en bærbar hele dagen og kigger på dens skærm er du nødt til at have et eksternt tastatur og mus og få din bærbar op i "øjenhøjde" da kroppen ganske enkelt ikke kan holde til at være i den foroverbøjede position. Desuden kan der godt være noget med lysnedfald. især hvis du har meget skarpt lys lige over dig som går ned i skærmen. Det vil ikke være afgørende, men bidrager til generel utilpashed.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 10:43
tak for jeres feedback.
yes helt enig man skal passe på med at kigge for meget ned i lang tid. sidder ergonimisk korrekt ved min staionær, men ikke ved min bærbar.

men fandt ud af at efter jeg slog night shift til. (det som gør skærmen mere gul) varm. Det hjalp meget, den skarpe blå farve, er hård for mine øjne åbenbart :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 11:25
og lysstyrken af din skærm er måske sat en kende for højt så??? - jeg havde en gammel samsung skærm (deres gamle highend T240) har den som sådan stadig, men dens rødfarve var helt ekstremt voldsom. så meget at jeg fik ondt i hovedet efter bare et par minutter før jeg måtte skrue rød's styrke ned til 16, mens de andre lå omkring 40-50 stykker.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu