recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning, nyt hus.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning, nyt hus.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 22:22
Ha ha, touché, Jabu. Men det kunne jo være badmintonnet. ;)
Til top
Rune Boa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 22:32
Hej
Har selv bygget hus for et par år siden - og er glad for at jeg fik netkabler (x2 så der er lidt ekstra) i alle primære rum (9 stk). Derudover gammeldags coax antennekabler.
Jeg har så et lille passivt krydsfelt i teknikrummet, hvor jeg kan forbinde de netstik der skal bruges til min router, telefonindgang eller what'ever.

Jeg planlagde heller ikke surround - men det har jeg fortrudt. Så få lige lagt tomrør ind til alle nødvendige højttalere. Jeg vil dog ikke føre dem til teknikrum, men til et sted i stuen. Lange højttalerkabler er altså ikke godt... Desuden er det jo nemmest at betjene en forstærker hvis den står i samme rum som man sidder...
Så lidt som Sonos boxe fylder, synes jeg heller ikke der er grund til at have dem stående centralt.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af smuld smuld skrev:

Min første tanke er at få lavet IHC-net, - så vidt jeg forstår, muliggør det at bruge "stikkontakter" til både lyd/billede/internet mv ved ændring på "tavlen"?

det eneste jeg har at sige til dette med internet over størm er at, HOLD FINGERNE VÆK fra det.
jeg har testet lidt af hver, og det virker virkelig at røv til.
her skal du sku bare trække ethernet kabler rundt. hvis det altså var mig.

jeg skal selv snart til at bygge mit hus, og i det har jeg nemlig testet det en hel del.
Jeg har IHC-Net og er rigtig glad for det , men det er jo ikke sådan at man kan bruge kablerne til hvad man vil, men man kan eks. ændre et Internet-stik til et telefonstik eller et antenne-stik, man kan ligeledes bruge ystemet til B&O, men det skyldes de aktive højttalere.  Jeg har eks. vendt min stue i forbindelse med køb af projektor, og nu skal jeg jo også til at fræse kabler ind i væggen (til bag-højttalere), men de andre inst. (internet og antenne) kunne jeg ændre på tavlen.
Det smarte er jo at man kan styre lys, lærred, gardiner m.m. ved hjælp af IHC, således at når jeg tænder projektoren påafbryderen på væggen kan jeg få lærred, gardiner osv. til at reagere.Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
CSO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Branchemedlem

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 12:21

Skal man bygge nyt og ikke ønsker en lappeløsning, er det vigtigste centralisering. Så snart man begynder at placerer produkter og teknik spredt i boligen, bevæger man sig hen imod lappeløsningerne. Dog er produkter som surround forstærkere bedre at have i nærheden af biografen, men alt kan stadig betjenes selv om dette ikke er synligt.

Hvordan man planlægger sin bolig er afhængig af individuelle behov, søg hjælp fra nogle som ved hvad de taler om. Vi har set så mange eksempler på boliger planlagt af dårlige elektrikere eller folk med ringe erfaring. Det er så nemt at glemme de rigtige kabler eller satse på forkerte tekniske løsninger.

Vælg stabile og driftsikre løsninger, men forbered boligen til fremtidige standarder.

Redigeret af CSO - 23-Januar-2010 kl. 12:23
Med Venlig hilsen

Carsten Overgaard
www.cso.dk , CEDIA PRO Member
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu