recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg købe til at streame mine film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal jeg købe til at streame mine film?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg købe til at streame mine film?
    Sendt: 01-Januar-2010 kl. 22:35
Jeg har brug for lidt hjælp til at vælge hvilken boks jeg skal bruge til at streame film.

Jeg har købt en nas, hvor jeg vil have mine film liggende, så jeg kan spille dem over netværket.

Kravene er at afspilleren kan afspille mkv, iso og avi og netværk. Den skal kunne afspille i hd kvalitet.

Jeg har set lidt på wd tv live og ps3, og kommet frem til at jeg ikke vil bruge spil funktionen, og når wdtv samtidig er meget billigere i strøm er det wdtv der vinder.

Jeg vil gerne have en boks, der samtidig kan optage. Her tænker jeg lidt at en dreambox kan det jeg søger, men kan den også afspille de ønskede formater?

Er der nogle alternativer, eller noget jeg mangler at overveje?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 23:02
jeg syntes da en popcornhour c-200 er lækker, men eneste er vist avi formatet det mener jeg ikke den understøtter, men ellers ret mange formater helt op til og med blu ray enten som stream eller hvis du sætter et drev i den derfra
edit vent lige.. den kan da godt klare avi ifølge specs http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=12 men den er stadig i software beta... ikke desto mindre så er den godt på vej

Redigeret af rhsin - 01-Januar-2010 kl. 23:10
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 00:00
Den ser ud til at kunne vise det den skal, og kan se at der kan sidde harddisk i den, men synes ikke jeg kan se noget om den er i stand til at optage. Kan det det?

Alternativt, er der nogle der kan streame det hele, men evt optage og gemme på min nas?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:43
det er der vist ingen afspillere der kan... de er netop kun afspillere... der er ingen tuner i.... pt får du ikke en god nmt som også kan optage, ellers skal du vist over i en mediecenterløsning.

Der kan faktisk side både 1 stk 2,5" fastmonteret harddisk i den samt såfremt du ikke har smidt et blu ray drev i den kan der være 3,5" harddiske i en hot swap skuffe.

Men skal den stå i stuen, er man jo egentligt helst harddiske foruden (ellers skal de være støjsvage) for c-200 er ellers helt lydløs uden blæsere eller andet.
Du kan evt sætte en usbstick med feks 4gb (eller mere) på internt i den (der er stik) så kan den klare det mest basale til blu ray og små applications.

Mvh

René
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:52
Det er jo væsentligt at vide hvilken type optagelse du vil lave. Er du på antenne (DVB-T) eller på Kabel-tv (DVB-C)?

Recordere.dk har faktisk anmeldt en TVIX 6600A hvor der kan indbygges en digital tuner - dog kun DVB-T (men mulighed for Dual-tuner). Link til anmeldelse
Det er også en medieafspiller på samme måde som Popcorn Hour og WDTV, men har så også mulighed for at bruges som optager.
Tag et kig på anmeldelsen og den tilhørende forum-tråd. Det kan tænkes at der også er nogle links til andre lignende bokse.

Redigeret af jonaskp - 02-Januar-2010 kl. 12:53
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 23:18
Netgear EVA kan "streame" fra et godkendt TV-kort i en PC, og "optage" det på din NAS.

Har ikke selv prøvet da jeg ikke har TV-kort i min PC, men det kan lade sig gøre.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 23:41
jeg er lige lidt med på en lytter her da jeg selv er meget i tvivl om jeg skal vælge en c200 eller en wdlive. Jeg har en synology 207+  nas og en ps3. Det hele er forbundet med gigabit netværk i huset. Men da ps3 ikke kan afspille img, iso filer fra nas, så skal jeg jo ud og have en anden. kan forstå at c200 kan klare menuer på både bluray og dvd og det er jo et kæmpe plus, da lang de fleste af mine film har jeg rippet til iso formatet. Men jeg er ikke intreseret i at smide en Harddisk i min c200 eller bruger den til andet end afspiller, der har jeg jo min nas. Men er det så ikke et overkill køb?

sorry for jeg lige sprang ind.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:26
Jeg har kabeltv, så kan desværre ikke bruge tvix 6600a.
Jeg har ikke tv-kort i min pc, og kan forestille mig at det heller ikke er helt billigt, hvis det skal være i god kvalitet. Så spørgsmålet er om det for mit vedkommende vil være smartest at købe en wdtvlive, og derudover en harddiskoptager.

Jeg troede bare at f.eks. en dreambox, som vel egentlig kører linux, burde have mulighed for lige præcis dette?

PS3 kan vist godt afspille iso filer.
Til top
lassefj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 20:14
Hej,

Jeg er i akkurat samme situation som Kristoffer. Jeg har Yousee med et CA-modul som jeg skal bruge til at se HD-pakken.

Jeg ville også gerne have én enhed som kunne klare både at optage TV (samtidigt med at man kan se det), streame media over LAN fra min "NAS"/Server, i op til 1080p.

Men det ser ikke ud til at være muligt, uden at dele det op i 2 enheder, nemlig en streaming-afspiller og en Harddisk optager.

Har i nogle forslag til en HD optager?

Mvh.
Lasse
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:12
Jeg har en gang i mellem afspillet filer fra min NAS via IPBox 9000HD.
Lidt divx osv. jeg ved ikke hvor mange formater kan den klare... Men det kan du jo google.
IPBox 9000HD er en dual tuner boks, med mulighed for dvb-t,s,c Mpeg2/4
Den har mulighed for en sata harddisk også.
.....
Til top
Charmerdeluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 16:52
Har lige testet http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ som er en upnp server, som transcoder signalet til ps3'en. Det gør at den kan afspille iso, og højst sandsynlig også flere formater.
Det blev endda gjort trådløst hele vejen. Bærbar-->144 mbit-->router-->54mbit--ps3.

Det har kæmpe potentiale...

• Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
  • Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
  • Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
  • Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
  • Full seeking support when transcoding
  • DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
  • OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
  • Thumbnail generation for Videos
  • You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
  • Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
  • Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
  • ZIP/RAR files as browsable folders
  • Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
  • Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
  • Podcasts audio/ Video feeds support
  • Basic Xbox360 support
  • FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
  • Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder support
  • Best Regards
    Frederik
    Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu