bibihest skrev:
Hej Er der nogle planer for skift til DVB-C2 hos Yousee? Hvis man nu skal ud og købe nyt tv igen, bør man så få det med eller vil det nuværende system virke i en del år fremover? |
Da en større gruppe kabel-tv selskaber i Europa for omkring 2 år siden anbefalede DVB-C2, meddelte bla. youSee, at de støttede DVB-C2 projektet, men ikke selv forventede at blive blandt de første brugere.*
De store tyske selskaber er imidlertid meget interesseret i at komme i gang. De håber vist stadig at de kan nå at have DVB-C2 på markedet tidligt nok til at de kan kabre nogle af de mange seere, der skal vælge nyt, når de tyske analoge satellitkanaler slukkes til april/maj.
Det forventes, at DVB-C2 først vil bleve anvendt til VOD (Cinema. Arkiv ol), hvor hver enket jo får tildelet sin egen midlertidige kanal, medens man ser udsendelsen. Her kan youSee fx vælge at anvende DVB-C2 til de seer,e der har den rette modtager, medens ældre fjernsyn vil modtage det nuværende DVB-C.
Det er ret sikkert, at DVB-C vil blive anvendt længe endnu til standardpakkerne, men man kan godt tænke sig, at HD versionen af nye kanaler om nogle år vil blive sendt med DVB-C2. Jeg tror imidlertid ikke engang youSee endnu har mange eller klare tanker omkring dette.
DVB-C2 tuner-chips findes og kan leveres, men der kommer ikke fjernsyn og bokse i forretningerne før i løbet af foråret 2012 - og nok først i Tyskland, hvor man gerne vil i gang med at sende.
Jeg ville købe et DVB-C fjernsyn, hvis jeg skulle købe et nu, men nok købe en model med DVB-C2 når sådanne modeller har været på markedet i nogle måneder (eller måske købe et i Tyskland)
Lars
* youSee kan jo let ændre mening, når produkterne er på markedet og fordelene er indlysende.