|
HE-AAC-konvertering |
Besvar |
Forfatter | |
carstennilsson
Ny bruger Oprettet: 30-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-December-2011 kl. 22:03 |
Halløjsa
Nu hvor DR1 snart overgår til at sende i HD og med HE-AAC-lyd på DVB-T-nettet, har jeg prøvet at finde en fremtidig platform for konvertering af TS-signalet til DVD/Bluray-formater. Jeg har leget lidt med diverse programmer med følgende resultatet: Tsunami Mpeg-dvd Author 4.0 - Billede konverteres fint - men igen lyd Media Converter 7 - Fryser allerede i starten af konverteringen - vil tilsyneladende ikke samarbejde med HE-AAC (vil gerne konvertere det nuværende DR K som vel osse bruger samme lydsystem?) VLC-player - konverterer billede fint - men "glemmer" lyden. Kender I til et fornuftigt stykke software der kan håndtere dette?
|
|
mvh Carsten
...der har fiber-tv fra Dansk Bredbaand og er ganske godt tilfreds med det. |
|
Der Alte
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger seelv VLC til den slags konverteringsopgaver.
Hvis muligt, lader jeg lyd-streamen køre direkte igennem. Ellers konverterer jeg til 320kbs / 48000 Hz. Har endnu ikke været ude for fejl |
|
ehelmer
Super bruger Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er omkodningen af HE-AAC Lyden. Jeg mener at jeg tidligere har haft held med at konvertere lyden med VLC, men det fungerer ikke mere. Hvorfor ved jeg ikke. Har andre samme erfaring? Den nemmeste løsning er så at bruge VideoRedo4, men det er ikke gratis. En anden mulighed er at bruge Handbrake. Handbrake kan omkode en fil med HE-AAC lyd. Du kan f.eks. lave en MKV fil med AC3 lyd. Med tsMuxer lægger så du det oprindelige video signal fra TS filen sammen med lyden fra Handbrake's MKV fil over i en AVCHD mappe. En tredie mulighed er programmet Any Video Converter. De nyere versioner omkoder også HE-AAC lyd. Erik Helmer Nielsen Redigeret af ehelmer - 22-December-2011 kl. 16:11 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Videoredo er jo kanon til det, så det program vil jeg klart anbefale. Jeg har også tidligere brugt VLC, men det er efterhånden længe siden, så jeg ved ikke om det ikke længere fungerer.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |