recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Discount gamer bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Discount gamer bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Discount gamer bærbar
    Sendt: 08-Januar-2018 kl. 17:24
Hejsa,

Jeg er godt klar over at man nok skal et godt stykke over 10k for at få en god gamer bærbar.

Men når nu budgettet er en del mindre er denne så et godt alternativ?

Beklager linket er til tilbudsavisen - jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside.

Jeg hører gerne hvad der er godt og skidt ved de specs den har så jeg ved hvad jeg skal gå efter Embarrassed

På forben tak.
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 17:34
ikke meget gamer over et 1050 gfx
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 17:50
afhængig af krav kan det sagtens være rigeligt. definitionen af "gamer" er jo ikke eksakt på konfiguration. MEN som lygtemanden siger. hvis du skal kunne spille de nyeste spil - GLEM ALT OM DISCOUNT! de to ting er ganske enkelt ikke mulige at sætte i samme sætning. - gå efter en desktop maskine - der kan du godt få noget noget der begynder at ligne noget for samme penge.
Til gaming er et geforce 1060 absolut minimum hvis det er PUBG og lignende spil - skal man spille 7-kabale - så er det selvfølgelig noget andet. - Men med et 1060, så kommer prisen lige på den anden side af 10K - søg fx på lenovo legion maskiner.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 19:00
Okay tak - jeg gik ud fra at hvis man kan stille sig tilfreds med ikke at køre med 'Ultra' settings i diverse spil så kan man klare sig med mindre.

Eller... det kan man da junior har klaret sig med en gammel kontor bærbar indtil nu.
Men det har i sagens natur krævet at man slår en hel del ting fra på den grafiske side af de hotte spil Big smile

Så når han kommer fra en 5-6 år gammel Dell E6430 i5 med et prangende Intel HD Graphics 4000 kort så gætter jeg på at et Geforce 1050 4GB kort vil føles som en solid opgradering Clown

Lad mig spørge på en anden måde, hvis nu budgettet er 5-6000 kr, hvilke komponeneter er så dem man skal gå efter?
Bonus info: En blæser der kører for fuld skrue og larmer det meste af tiden er et nogo.
=hellere et mindre potent grafik kort, der kræver mindre køling (og/eller et bedre kølesystem)

Måske er det bare forkert at kalde det "gamer" så - han har ingen aktuelle planer op at stille op til VM i CSGO Tongue

Redigeret af Bladerunner - 08-Januar-2018 kl. 19:08
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 19:35

Hej.

Acer AN515-51 findes i flere udgaver. I dette pris leje er det vigtigste at få en med en IPS Skærm. Da selv den dårligste IPS skærme er flere klasser over de andre skræme. Jeg kan ikke finde ud af om den har IPS Skærm, men det må Bilka kunne oplyse.

Acer beskriver den som "Powerful notebook for casual gaming". Så hvis det er hvad han skal bruge er det en af de bedre muligheder? 

Og dette har jeg klippet fra det nedenstående link:

'The fan did speed up noticeably both during our stress tests and while playing computer games. 
This means you basically have to use headphones, especially when playing computer games.' 

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Januar-2018 kl. 19:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 22:53
@Bladerunner - hvordan skal vi kunne hjælpe dig hvis du ikke angiver de oplysninger? - Du mener ikke at det har bare en lille smule betydning for hvad det er for en hjælp vi kan yde? - "jeg går ud fra" - ja men det har vi jo ingen mulighed for at vide vel?

PS - maskinen er en eller anden acer Nitro 15 så der er IPS skærm i. (har ikke kunnet finde nogen uden selv ikke dem som komplett.dk sælger)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 08:13
@Claus - beklager jeg var uklar i mine formuleringer, det er ikke min kerne kompetence

@Carsten - mange tak for de gode oplysninger og linket Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 09:56
Det er ikke din kernekompetence at forklare en problemstilling?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Okay tak - jeg gik ud fra at hvis man kan stille sig tilfreds med ikke at køre med 'Ultra' settings i diverse spil så kan man klare sig med mindre.

Den betragtning er ikke forkert. Men den er heller ikke nødvendigvis rigtig. Det afhænger primært af, hvilke spil der skal spilles. Ikke hvor meget eller i hvor høj en grad (proff), men derimod selve spillene.

Så når han kommer fra en 5-6 år gammel Dell E6430 i5 med et prangende Intel HD Graphics 4000 kort så gætter jeg på at et Geforce 1050 4GB kort vil føles som en solid opgradering Clown 

Hvis det er ud fra den betragtning, at det er de samme spil som han spillede på Dell maskinen. Ja, så vil den nye maskine føles som en vidunder maskine. 

Lad mig spørge på en anden måde, hvis nu budgettet er 5-6000 kr, hvilke komponeneter er så dem man skal gå efter?

Du misforstår konceptet.
Skal man svare helt præcis på dit spørgsmål, så skal det fx lyde således:
"Min søn spiller "X" spil". Hvilke maskine er godt (indstillinger) til dette?

Bonus info: En blæser der kører for fuld skrue og larmer det meste af tiden er et nogo.
=hellere et mindre potent grafik kort, der kræver mindre køling (og/eller et bedre kølesystem)

Så drop en bærbar. Medmindre du er på den meget forkerte side af 10K, så blæser de når de presses.

Måske er det bare forkert at kalde det "gamer" så - han har ingen aktuelle planer op at stille op til VM i CSGO Tongue

Det kunne han ellers snildt gøre med en GTX1050. CSGO kræver nemlig ikke ret meget af maskinen Wink

Kan du se, hvorfor det er spillene som er afgørende nu?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det er faktisk rigtig manges problem - Hvorfor det tit ender ud i fejlkøb eller kompromisser. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg tror ikke jeg behøver din 'hjælp' Claus - det er tydeligvis heller ikke derfor du er her.

Tak for nu - jeg skal nok lade være med at spørge om råd på Recordere.dk en anden gang uden en komplet behovsanalyse.

Over & out
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu