recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - en masse konsoller, og ikke så mange stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketen masse konsoller, og ikke så mange stik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NetSapiens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: en masse konsoller, og ikke så mange stik
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 00:26
Jeg har en PS2, en Xbox360 og en Wii
Hertil kommer en Selector Sagem 60, en Panasonic DMR-EH67 HDD optager og et Logitech 5450 anlæg, som alt sammen skal kobles sammen med mit Samsung L40R51 (eller hva faen den nu hedder, klokken er mange ).

NU er det så at jeg har brug for lidt hjælp til om følgende er en god ide, og om nogen har bedre ideer.

Bemærk at posten er røget i konsol forum, fordi det primært er et spørgsmål om skærm output fra min Wii.

Min HDD optager kommer til at køre hdmi ind i fjernsynet.
Min xbox kører Component
Min PS2 kører scart2 (ser alligevel rædselsfuldt ud på LCD skærm)
Min Wii (??) Skal den køre RGB scart? eller bare de almindelige phono som den er født med? eller noget helt tredje? Kan det betale sig? Jeg vil helst ikke ud i en switch, hvis det kan undgås, af hensyn til brugervenlighed.

Og lyden:
Jeg vil køre et signal fra tv til forstærker, så burde alle signaler uanset apparat køre gennem det, så ungerne (og konen) let kan skifte mellem de mange systemer.
Så vil jeg køre optisk fra hdd og xbox360 til forstærker, så man kan få den lækre 5.1 digital, hvis man er i humør til det.

Har jeg misset noget?

Redigeret af NetSapiens - 21-Juli-2007 kl. 00:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 00:37

En HDMI indgang skulle der være, så HDD OK.

En Component skulle der også være så X-BOX OK

PS2 på Scart 2 og S-Video ikke det super bedste, men brugbart.

Wii på Scart 1 og RGB bedre, men HDMI absolut bedst.

Lyd løsningen ser ud til at være ok, alle kan køre med lyd over TV, og hvis bedre ønskes kan anlæg bruges, i almindelige situationer vil lyd fra TV jo være nok.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 01:10
Hehe, Wii HDMI, det gad jeg godt se. Har du sådan et kabel radiomand?

Det bedste billede fra Wii får du hvis du køber Component kablet. Hvis dit tv ikke har mere end 1 indgaang er løsningen at købe en component omskifterboks...

Personligt mener jeg dog at det medfølgende komposit kabel giver et nogenlunde billede, men har dog lagt mærke til at det afhænger meget af tv'et... naturligvis.

Så kan du samtidig slutte PS2 til via et komponent kabel og klemme det ud af boksen som du har mulighed for...
Til top
Superflyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 12:22

Der findes et component kabel der i den ene ende har tre stik der passer til henholdsvis WII, ps2 og Xbox360, og i den anden et component stik. På kablet sidder en switch hvor man vælger hvilket signal man vil fodre fjernsynet med. Jeg har kablet derhjemme (kan ikke huske navnet, og sidder p.t. på arbejde) og det fungerer perfekt (bortset fra at min WII laver et lortebillede med mange pixelfejl - men det gør det osse med det originale wii component kabel). Jeg fandt og købte kablet via pricerunner.dk.

det hele, hele tiden
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu