|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
daj72 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 31-Marts-2006 kl. 18:52 |
Hey. Der må være en eller to hjerner herinde der har erfaring med at hænge et 42" op på en enkelt-pladet gipsvæg.(?) Kan væggen overhovedet holde/bære tænker jeg?? Jeg regner med det bliver et Vogel ophæng til Panasonic PV60 der vejer 30 kg. |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
STP36 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2004 Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Kan det ikke lade sig gøre og finde lægter som gips er skruet ind i og så sørge for at du rammer lægter når du skruer ophæng op? Ellers kan man vel skrue en MDF plade eller ligende op der har samme mål som skærm sådan du har en dobbeltpladet væg bag ved skærm
|
|
![]() |
|
daj72 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Nej, jeg orker ikke lede efter lægter og så er fjernsynet også tvunget til at hænge dér. Men god idé med MDF pladen. Jeg håber dog, nogen har stået i samme situation, og kan fortælle om jeg skal lægge et uldtæppe under skræmen på gulvet for at tage faldet eller væggen kan bære det. |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
cjoscar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Jeg ville også finde en lægte og skrue i det er klart det bedste.
Men hvis du vil prøve uden skal du have fat i nogle skruer der hedder "expandet roset" den blå er til 1 lag gips, og den røde er til 2 lag. du skal nok regne med mindst 4-6 skruer, med minimum 6 cm imellem hver skrue. NB. det er på eget ansvar. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er godt klar over at en lægte og dobbelt gips vil være det bedste, på nær massiv sten, men jeg nægter at sætte et nyt lag gisp op pga. af et fjernsyn. Og spørgsmålet går sådan set også på om én plade kan bære det.!! På eget ansvar... ok så skidt da. |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
KasperL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
![]() |
Jeg ville ikke gøre det med én plade... Jeg tror ikke på at den kan holde det. |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Hej Dan.
Jeg havde engang et almindeligt 21" CRT hængende på en enkeltlags gipsvæg, og havde netop brugt de blå Expandet, som cjoscar nævner.
Sådan et tv vejer vel en 10-15 kg, men da den sad på en arm var belastningen nok noget større. Ihvertfald lød der en aften et hult drøn, og der lå tv'et så - og havde efterladt et gigantisk hul i gipsvæggen
![]() På trods af et fald på 1,80 meter virker det sgu stadigvæk - Nokia årgang 1990 er åbenbart kram!
Jeg fiksede dengang problemet ved at save et kvadratisk stykke på 40x40 cm ud af gipsvæggen, satte to 1 meters lægter ind bag ved hullet og skruede dem fast igennem gipsvæggen. Herefter kunne jeg isætte et nyt stykke gips på 40x40 ovenpå lægterne, og så skrue tv-armen fast igennem gips og lægterne.
![]() |
|
![]() |
|
henrikkrebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-September-2005 Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Iflg Den lille blå kan en korrekt monteret skrue bære ca 20 kg direkte træk i en enkeltplade gipsvæg. At dømme efter billederne monteres et typisk Vogel ophæng med en skrue i bunden og en skrue i toppen af 'vægdelen', der er ca en trediedel så lang som maximum armlængde. Det er en simpel vægtstang - 35 KG i enden af armen giver 105 kg direkte træk i topskruen. Hørte jeg et CHRASH!? Det var det enkelte skruehul - hvad med pladen i sin helhed? Jeg tvivler. I al fald må du arbejde med befæstigelsfladen der må være størst muligt (mdf-plade monteret tæt på væggen) og nok så meget max udlægning i armen. Hvorfor er det så slemt at lede efter bagvedliggende lægter? Det gøres nemt ved at banke. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er heller ikke slemt at lede efter lægter. Men så skal fjernsynet måske hænge "dumt" på væggen, hvis det skal hænge afhængigt af lægterne.!!! Men jeg må jo kigge på det, og ellers er der jo mange lækre TV borde. |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Hej Dan.
Ikke nødvendigvis. Hvis du f.eks. sætter et par stykker fladjern vandret på væggen, og fastgør dem til lægterne, så kan du fastgøre ophænget til fladjernene, og dermed få tv til at hænge på væggen hvor du ønsker uafhængig af lægterne. Jeg mener at lægterne(lodret) plejer at side i en afstand af 45cm. At du på en eller anden måde får kontakt til skelletet i væggen er en nødvendighed efter min mening, hvis du da ellers godt kan lide fjernsynet. |
|
PV
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |