recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - godt LCD-tv til ca 15.000, gerne Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketgodt LCD-tv til ca 15.000, gerne Samsung

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: godt LCD-tv til ca 15.000, gerne Samsung
    Sendt: 01-April-2006 kl. 17:39

vi skal ha' et LCD-tv, og er det ikke rigtigt at Samsung er noget af det bedste og også til de ca 15.000 kr.

har kigget lidt på Samsung LE 32 M 61 B - er det godt, kan få til ca 13.000 lige pt. og hvad med hensyn til alt det snakken om digital-tv og  DVB-T, skal man vente eller der kommer nogle med digital-tuner eller er det lige meget når man kører på fælles ant fra køges el-net.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2006 kl. 17:53

ja forresten....32" eller max 37", desværre laver Samsung ikke 37". men hvad med LG, er det egentlig ikke okay inden for LCD?

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2006 kl. 21:23

du kan prøve at læse om de nye sony'er som måske kommer på fælleskøb, 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10599& PN=1&TPN=1

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2006 kl. 21:56
Her er et Samsung LCD 40" til lige lidt over 15 kilo.:

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158206

Det er godt nok 2005 modeller som udgår. Men der er kommet en 2006 model. Hvad den koster ved jeg ikke?

Moef

Redigeret af Moef - 01-April-2006 kl. 21:57
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2006 kl. 23:20

ok, sony's ser ellers fed ud!!! hvordan fungere det der digital-tv hvis man få tv-signalet ind gennem kabel-tv, har man så stadig brug for en digital tuner?

er Samsung bedre end Sony...bare generalt, de har en mega høj kontrast-forhold, 3-5000, i for hold til sony's 1500

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 10:18

Sidste år var Samsung en smule bedre end Sony, om det stadig er tilfældes vides ikke.

Kontrast kan du ikke bruge til noget som helst, da producenter selv bestemmer hvordan de udregner deres kontrast.

Kunne forstille mig der sidder samme panel i både Sony og Samsung, kommer vist fra deres fælles fabrik.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 14:15

hvor kan man ellers få noget seriøst vejledning, se nogle skærme og hvor de ved hvad de snakker som....HiFi klubben?? er der egentlig SÅ meget forskel på mærkerne, synes bare det en jungle og lidt uoverskueligt når man er helt nu - hvilket mærke er bedst til prisen og har det alt som man "normalt" skal bruge......har vores sony 710 HDD optager og min Xbox/Bærbar som vil bli koblet til det.

og så er vi kabel-tv.....så pyt med det digital-tuner ikk??

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 19:14

Tja synes generelt at Hifi klubben er elendige når vi snakker om TV og recordere. Deres viden svarer ofte til det jeg selv kan gå at læse på deres lille prisskilt der står ved apparatet.

Ja der er stor forskel på de forskellige tv.

Generelt får du hvad du betaler for, og husk at de gode mærker også laver noget skrammel. Så hvis du falder over et Sony/Samsung/Philips til samme pris som noname mærkerne, så er det ligeså elendigt som noname mærker.

Men Samsung LE 32 M 61B er et godt tv.
Vil du ofte lidt mere kunne Philips 32pf9830 være et godt bud. 

DEsuden er der nye modeller på vej, de er både bedre og billigere men sådan vil det jo altid være.

Redigeret af lahan - 02-April-2006 kl. 19:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 17:47

hva nu.....selector box, jeg var bange for at et for stort LCD-tv (40" og en afstand til sofaen på 2m)ville gå ud over kvaliteten - for dårligt og grumsede billed ved alm tv gennem antennen. MEN så siger en gut at jeg bare skal købe en selectorbox og sætte i røven så er tv-signalet digitalt og dermed et godt og klart billed - også på en stor skærm sæt på som en dvd, holder det???!!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 18:01
og kan man regne med at når storebroren Samsung LE40M61B har fået EISA BEST PRODUCT at så også lillebroren er a lige så god standard, det er vel kun skærmstørrelsen som er forskellig??!
Til top
MikHFK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 15:49

Samsung ligger efter min mening i mellem nivuet af de fladskærme der findes i dag...  Og LE32M61 er en fed skærm. dog synes jeg prisen er lidt for høj i forhold den hvad billede den reelt kan fremvise.

..EISA BEST PRODUCT er blevet alt for kommercielt .. efter min mening.. og synes ikke at halvdelen af de produkter der får priserne, har fortjent dem... !

I øvrigt blev Samsung LE40M61B da prissat helt hen i vejret..! hvor, det efter min mening, er 4000 kr,- bare for EISA awarden, og 2000 kr,- i design, (Højttalere skjult, for at gøre lyden endnu dårligere end den er)  og reelt 2000 kr ekstra billede i forhold til forgængeren, LE32R51B ... 

Synes ellers at de største problem indenfor fladskærme, inklusiv Samsungs 51, 61 & 70er serier , er at de ikke kan lave glatte bevægelser... som 95% af fladskærmene på DK markedet, ikke kan i dag. 

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af MikHFK MikHFK skrev:

Samsung ligger efter min mening i mellem nivuet af de fladskærme der findes i dag...  Og LE32M61 er en fed skærm. dog synes jeg prisen er lidt for høj i forhold den hvad billede den reelt kan fremvise.

..EISA BEST PRODUCT er blevet alt for kommercielt .. efter min mening.. og synes ikke at halvdelen af de produkter der får priserne, har fortjent dem... !

I øvrigt blev Samsung LE40M61B da prissat helt hen i vejret..! hvor, det efter min mening, er 4000 kr,- bare for EISA awarden, og 2000 kr,- i design, (Højttalere skjult, for at gøre lyden endnu dårligere end den er)  og reelt 2000 kr ekstra billede i forhold til forgængeren, LE32R51B ... 

Synes ellers at de største problem indenfor fladskærme, inklusiv Samsungs 51, 61 & 70er serier , er at de ikke kan lave glatte bevægelser... som 95% af fladskærmene på DK markedet, ikke kan i dag. 

Du lyder som en ekspert på området, kan vi få nogle flere råd ?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu