|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:40 |
Jeg tænker på at købe en stor NAS server med 6-8 Terabyte og lave backup af mine blu-ray film samt have alt det andet (billeder, x264, vob osv filer) ligger også. Jeg har styr på backup delen, men hvor jeg er i tvivl er når det kommer til formateringen og understøttelsen af PS3 eller mediabox til NAS´en.
Som jeg forstår det skal formateringen være i fat32 hvor windows baseret er ntfs som ikke understøttes af andet end microsoft produkter. Problemmet er vel så at fat32 ikke understøtter fil størrelser over 2gb... Hvad gør man så når f.eks. en x264 fil er 10 eller 20gb? eller når det kommer til blu-ray backup og de ligger i en stank 5 eller 8gb filer i h264 format?
Er der andre formaterings muligheder så store filer kan sendes imellem uden probs? så længe formatet er understøttet ved afspilnings delen.
Kan en PS3 afspiller blu-ray backup, altså 100% blu-ray bare via filer/netværk istedet for skive.....
Håber nogle kan hjælpe mig lidt her.. er normalt godt med i området men er lige stødt på grund her
![]() |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
ps3 kan ikke afspille blu ray over netværk... den vil ikke kendes ved formater.. det skal streames til af af en anden apps. så (har ikke selv prøvet det)
Mht server virker en NAS typisk via forbindelser over dnla og eller smb/nfs derfor er formatteringen af harddisken ret ligegyldig for den enhed der kobler sig op på den... det er noget NAS tager sig af
Når du kopiere en blu ray over tager det typisk 40 minutter, og du skal have installeret eks anydvdHD på computeren du kopiere fra for at fjerne kopibeskyttelsen.. ellers kan den ikke afspilles over netværket.
en PS3 er nok ikke den mest egnede afspiller til alle formater, der er det måske bedre at finde en ordentlig NMT i stil med Popcornhour c-200 (evt a-200) dem bruger jeg selv og det kører int syntes jeg. http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productspec&item_id=12
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
Kanon det sku info man kan bruge..
Så er det med NAS på plads og rip dem er heller ikke noget problem, har kraftig pc og alle programmerne
![]() Afspilnings delen er jeg dog nervøs for, stoler ikke på de streamings enheder, har haft popcorn hour a110 og tvix 6500 som ikke var en succes til større 1080p filer.
Kan du streame rippede BD film uden probs via kabel selvfølgelig?
Bruger ps3 og media server via java men sluger jo en del strøm med så meget kørende og virker heller ikke perfekt med lige så godt som mine tidligere media bokse. Nå du siger apps?? noegt man kan rode med via ps3 eller er det media server som jeg benøtter?
Tak for svar..
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg kan streame mine blu ray film uden problemer både på min a200 og min c200(som er min favorit.. pænere design og ingen blæser), og korrekt der skal kabel i ved blu ray.. jeg har prøvet både powerline og trådløs og der er "næsten" nok båndbredde.. men ikke nok.. så der skal en ethernetleding i for at det spiller (alt op til low bit full hd kan køre trådløst.. men ikke blu ray som har højere bitrate)
Det og kopiere både dvd film og blu ray film over på en NAS kræver i princippet hverken processorkraft af betydning.. eller synderligt voldsomt netværk... dvd kopiere typisk ved 4mb/sec og blu ray typisk 14-18 mb/sec jeg kan ikke lige svare dig på hvorfor det ikke går hurtigere.. det er bare den hastighed det går ved på både mine macs og pcer.
I princippet kopierer jeg hele dvd/blu ray folderen over på NAS også streamer jeg det over smb (ikke dnla) så kører det helt uden man overhovedet skal rippe sine filer om til noget som helst andet.. de ligger som på skiven... og det er hvad feks en popcornhour c200 bedst kan lide.
Hvis du skal have det til at køre på ps3 skal du have det over i et format den kan køre... også kan du i princippet godt køre det ud via dnla... så skal du bare finde de rigtige programmer til at rippe dine film (det har jeg ikke så meget forstand på.. men gætter tsmuxer http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html kan gøre jobbet for dig (eller programmer som eks www.handbrake.fr ) Redigeret af rhsin - 08-Februar-2010 kl. 08:28 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
![]() |
Hej
Har en qnap 209ll til backup af dvd/bluray film.
Bruger WD TD LIVE HD til at afspille blu-ray film fra qnap.
Det køre bare.
MVH
Aouer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |