recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt grafikkort
    Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:19
Jeg har tidligere fået nogle dele herinde og andet steds, til et projekt med en computer jeg ville give væk.

Nu har de haft den i lidt tid, og det onboard grafikkort der er i den, kæmper for at sige det mildt, flere spil kan den slet ikke køre.

Jeg tænker at give et billigt grafikkort til dem.

eller er der andet jeg skal kigge efter. Jeg vil også gerne købe brugt, jeg ved bare intet..

Det er ikke hardcore gaming, bare det kan trække lidt.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 19:25
eller måske et Radeon R7240?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 19:40
et geforce 730 er kun marginalt over det interne grafikkort. Er virkelig ked af at sige det.

Du skal sikre dig at der er en ordentlig strømforsyning i maskinen. Så den kan trække et ældre brugt kort i stedet. Det burde være muligt at finde et brugt 660 eller sådan noget til en rimelig ok penge. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:46
Så 660 er bedre end 730?

Jeg er stået helt af på det med computere, for at være ærlig 😂
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 23:17
markant. - du skal se på de sidste 2 cifre.  typisk bliver highend kort lavet med numre fra 60 og op i nvidia serien. alt under er "gammel" teknologi, neddroslet kraftigt eller anden hurlumhej for at holde prisen nede. 6 og 7 som første ciffer angiver generationen af grafikkort, og jo selvom der sker meget på den front, så vil et 730 aldrig nogensinde komme i nærheden af at performe som et 660.

Du kan gemme dette site. det viser performance på grafikkortene! http://www.videocardbenchmark.net/
jo højere score - jo bedre!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 18:33
Fik fat i et 660 ret billigt.

Nu har jeg aå villet montere den i computeren. Men strømforsyningen har ikke pci Express power. Kan man lave en fix løsning, eller kræver det en ny strømforsyning ?

Grafikkortet har 12 pins strøm.

Redigeret af aerik - 09-Februar-2017 kl. 18:36
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 18:44
Ja det kan du godt få. Dog sjal din strømforsygning stadig kunne levere den mængde strøm der dkal bruges.

Mener at 660 trækker omkring 150 - 200 w.

Det er få oem strøm forsygninger der kan trække så meget.
mvh
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 18:48
Så du glemte lidt at tjekke den anden sætning i mit første indlæg? - hvis du havde været så venlig at skrive hvad for noget jern du havde, så havde vi måske kunnet fortælle allerede fra starten om det overhovedet kunne lade sig gøre. - Som mrjocs ganske rigtigt skriver er dit allerførste punkt at se på strømforsyningen og fortælle os hvad der står inden du forsøger at gå nogen som helst andre steder. - så kan vi ret hurtigt fortælle hvad du så skal gøre derfra.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 18:57
Ja, ærligt, så bestilte jeg kortet hjem, og ville give det som en overraskelse til dem.

Der står på psu at det er en 400 watts.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 20:14
400 watt psu
Intel i5
3,5" hdd
Og aå nu Gtx 660 grafikkort.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu