recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows.old?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows.old?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows.old?
    Sendt: 19-Februar-2016 kl. 07:13
Jeg formaterede en computer med Windows 10 og installedere det igen. Der efter kørte jeg Windows Update over flere gange, og den hentede en masse ny opdateringer inkl. en større Windows version tror jeg.

Efter den er færdig, kan jeg nu se at der er en mappe under C: der hedder "Windows" og en der hedder "Windows.old" og den "Windows.old" fylder alligevel 16GB. Kan jeg slette den for at frigive lidt mere plads på harddisken, og hvorfor skal den overhovedet være der?

Og i så fald, hvordan fjernes den? 

Tak Big smile

Redigeret af Chrizzy - 19-Februar-2016 kl. 07:18
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 07:23
Tror jeg fandt noget inde i Windows diskoprydning. Slet tidligere installationer af Windows. Prøver at fjerne den der.

Ret mig hvis jeg er helt forkert på den. Maskinen er som sagt formateret, så har intet at miste
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 08:26
Du kan ganske rigtigt fjerne windows.old ved i diskoprydningen at sætte flueben i fjern tidligere installation, som du selv beskriver.
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 09:37
Din Windows.old mappe ligger der udelukkende for, at du kan fjerne de enkelte opdateringer igen. Hvis maskinen kører fint, kan du roligt fjerne den.

M.v.h.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 19:44
Ja tak alle sammen. Jeg kunne også læse at den selv ville slettes automatisk efter 30 dage, men computeren køre ganske fint, så har ingen grund til at der ligger en mappe og reserverer 16GB når jeg kun har 128GB på C:

Tak for svar.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 11:50
På Windows 7/8 systemer kan det ikke anbefales at fjerne Windows.old manuelt. Jeg kan ikke svare på om det samme gør sig gældende med Windows 10, men der er overvejende sandsynlighed for at samme ting gælder.

Man skal brug Windows "Diskoprydning" eller på engelsk Cleanup Utility, kørt som administrator.

åben start og skrive "cleanmgr" højreklik og vælg "Kør som administrator"

Nu kan man finde og fjerne den gamle Windows i listen, det vil sikkert være det eneste som fylder over 5 GB Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu