recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PSP2 nyheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPSP2 nyheder

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Playstation 3'en kostede også eh.. 4500kr+ dengang den udkom. Det er ikke fair at sammenligne en konsol der har været på markedet siden 2006 med en der ikke engang er udkommet endnu.

Den nye PSP virker til at være rimeligt avanceret i forhold til den gamle, så prisen er ikke urimelig efter min mening. Hvis ikke andet kan man jo altid vente lidt.. måske købe den brugt.. :)

Nu tog jeg så også forbehold for den tidligere udgivelse af PS3'en.. Min pointe var, at med den pris, vil den normale gamer højst sandsynligt købe en PS3 - hvis altså valget stod mellem disse to.

Jeg synes stadig prisen (hvis vi går ud fra prisen bliver omkring 3000.-) er for høj og det er i mine øjne slet ikke et produkt for den normale befolkning - desværre. 

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg tvivler på at det bliver den store salgssucces (hvilket PSP vel heller ikke har været sammenlignet med Nintendo).

Den er klart møntet på hardcore gamere, og det er jo alt andet lige et begrænset marked, og størrelsen betyder også at mindre børn heller ikke bliver mulige kunder (PS3 controlleren er heller ikke for mindre børn).

IMHO laver de mange af de samme fejl som med PSP.

PSP'en var også møntet til hardcore gamere og solgte alligevel 60 millioner enheder, hvilket vel ikke er helt dårligt, selvom det heller ikke er i nærheden af DS'en.

Jeg tror også at Sony og Nintendo sigter efter to forskellige grupper. Vi man vist godt blive enige om at Sony's alders gruppe er fra omkring teenagere og op, hvor Nintendo sigter efter alle aldersgrupper.

Anyway, jeg tror på at den nye PSP ville kunne sælge godt, det kræver bare at Sony rent faktisk markedsfører deres produkt, hvilket de er kendt for ikke at være særligt gode til, samt nogle ordentlige spil. Jeg synes i hvert fald at de har gjort deres for at være innovative (OLED, 3G - selvom det burde have været 4G?, touch både foran og bagved, osv.) at konsollen så er en smule større er så hvad det er.

Udover at de får markedsført produktet ordenligt, kræver det også at der er nogle ordentlige spil til konsollen, og her synes jeg måske de halter lidt.
Resistance, Uncharted, Killzone, Little Big Planet osv. er efter min mening alle PS3 spil (uanset om de også har været til den gamle PSP), og de bliver nødt til at få fingrene ud også få lavet nogle nye spil der er ligeså gode, samt muligheden for at spille nogle gode små mini-spil, f.eks. noget i stil med Angry Bird eller lignende.

Men nu må vi se hvordan det går. Indtil videre har jeg i hvert fald andre ting der prioriteres højere end en ny PSP. Tongue

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Playstation 3'en kostede også eh.. 4500kr+ dengang den udkom. Det er ikke fair at sammenligne en konsol der har været på markedet siden 2006 med en der ikke engang er udkommet endnu.

Den nye PSP virker til at være rimeligt avanceret i forhold til den gamle, så prisen er ikke urimelig efter min mening. Hvis ikke andet kan man jo altid vente lidt.. måske købe den brugt.. :)

Nu tog jeg så også forbehold for den tidligere udgivelse af PS3'en.. Min pointe var, at med den pris, vil den normale gamer højst sandsynligt købe en PS3 - hvis altså valget stod mellem disse to.

Jeg synes stadig prisen (hvis vi går ud fra prisen bliver omkring 3000.-) er for høj og det er i mine øjne slet ikke et produkt for den normale befolkning - desværre. 

Ja prisen er lidt voldsom og ja det begrænser lidt udvalget af potentielle købere. Men som jeg kan forstå kommer 3DS'en til at ligge på ca. 2500kr herhjemme og jeg tror ikke at det er urimeligt at den nye PSP kommer til at ligge på det samme, eller lidt højere.

Den kan sikkert købes billigere i udlandet.

Redigeret af SteffenD89 - 29-Januar-2011 kl. 10:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Nu gider jeg ikke have en ny PSP... Jeg solgte den jeg havde fordi jeg ikke fik den brugt nok, men hvis jeg skulle have den nye ville jeg synes det var ret belastende at skulle lave touch-screen manøvrer for at få Drake til at kravle op af klippe eksempelvis... ???

Måske har jeg ikke hørt ordenligt efter, men er næsten sikker på at det er op til en selv.Tongue
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 10:53

Anyway, jeg tror på at den nye PSP ville kunne sælge godt, det kræver bare at Sony rent faktisk markedsfører deres produkt, hvilket de er kendt for ikke at være særligt gode til

Hørt hørt! De bør eventuelt starte med at fjerne ham knægten som de bruger til at markedsføre den nuværende PSP.. Og til at få Kevin Butler reklamer til Danmark Embarrassed
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 16:17
Haha ja ham knægten er sku' da lidt af et flop. Men er det ikke kun i Amerika KB og ham knægten reklamerer?
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 23:27

Haha ja ham knægten er sku' da lidt af et flop. Men er det ikke kun i Amerika KB og ham knægten reklamerer?

Jo det tror jeg. Netop derfor de burde bringe det til resten af verden (du nævnte selv at de skulle markedsføre deres produkt Smile), for stort set alle reklamerne med KB er geniale! Og selv om de kun bliver vist i USA så er der stadig mange uden for landet som kender dem, da de ofte er blevet omtalt på diverse gaming sites (fx kotaku), og han er jo også dukket op en gang eller to til sonys konferencer Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu