|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
haekke ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 26-April-2006 kl. 22:33 |
Hej, jeg er lidt i tvivl om disse 2 standarter...
hvad er forskellen på dem ? Findes dvb-c overhovedet i danmark? hvilket er optimalt hvis jeg har en normal tv antenne derhjemme på taget? hvilket hvis jeg har en almindelig kabel tv pakke i min lejlighed? Jeg leder meget efter en ny fladskærm men jeg kan slet ikke finde ud a hvad jeg skal have for at det er den bedste kvalitet? Ps; lige et andet spørgsmål: Hvis jeg har en computer jeg vil sæte til mediacenter til min nye lcd skærm, den har kun DVI ud... findes der er stik der konverterer DVI & Digital Audio -> HDMI? På forhånd tak.!! Redigeret af haekke - 26-April-2006 kl. 22:35 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det digitale indhold er indsat i bærefrekvensen efter forskellige metoder. DVB-T bruges til det nye jordbaseret net. DVB-C bruges til kabel-TV DVb-S bruges til sattelitmodtagelse. Altså 3 forskellige måder at gøre tingene på. Se f.eks. DVB-TV-kort til PC, der findes f.eks. technotrend budget 1500 i en udgave til hver type. Her kan alle 3 kort anvende de samme drivers og HTPC-program (se www.technotrend.de). Ved tilslutning af PC og fladskærm bør der helst findes en skærm som kan køre med 1:1 pixel-mapping, så hele scaleringen foregår i HTPC-en og ikke desuden i selve fladskærmen... Der findes kabel DVI til HDMI (ingen lyd). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |