Mikaeljensen skrev:
hvordan fungere det med at flytte alt sin data over på den nye hardisk (savegame, spilfiler osv) |
Jeg har netop fået installeret min nye 500GB harddisk, og det er supernemt!
Du skal bruge en ekstern harddisk, som er formateret i FAT32 system, til at tage backup af dine data. Det
skal være FAT32, da PS3 ellers ikke kan finde harddisken. Tilslut den eksterne harddisk til en af USB indgangene på din PS3.
Du laver backup'en ved at gå ind i: Indstillinger > Systemindstillinger > Redskab til sikkerhedskopiering. Der får man tre valgmuligheder, og man skal her vælge
Sikkerhedskopier, og så er det ellers bare med at vente. Det tager et godt stykke tid at lave kopien, så hav tålmodighed (Det tog 2 1/2 time med min).
Når den er færdig slukker du systemet, fjerner alle kabler og sætter den nye harddisk i din PS3 (Se manual eller søg på youtube, hvis du er i tvivl om hvordan - men dette er også meget nemt). Når du tænder din PS3 igen, kommer der en menu frem, hvor den spørger om man vil formatere den
nye harddisk - og man vælger her JA. Så er systemet klar til at køre igen, og for at gendanne systemet med backup'en tilslutter man igen den eksterne harddisk og går ind i Indstillinger > Systemindstillinger > Redskab til sikkerhedskopiering. Her vælger man
Gendan og følger anvisningerne på skærmen - så er alle ens savegames, downloadede spil osv. tilbage på den nye og større harddisk.