Hejsa, så lige tråden her og vil lige give min mening til kende for dig Strange ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
Jeg har haft min PS3 i nogle år nu og jeg har også købt en del spil til den.
Men jeg må sige at det er yderst sjælden jeg går på nettet med den mere for at spille. For jeg er blevet sååå træt af at vente på server og deres load-tider mm.
Der har været et par gange hvor den har spurgt om jeg ville opdatere spillet. Det har jeg sagt ja til.
Men tror nu sagtens spillet kunne virke alligevel. (hvis ikke jeg skulle spille over net)
Der har så i den mellemliggende periode været tonsvis af opdateringer fra Sony's side.
De fleste har været for at lappe nogle huller i deres software (så som afspilning af kopi beskyttet film, som nu ikke kan lade sig gøre mere, lukning af hacks mm.) men enkelte opdateringer har dog også været med fornyet funktioner og udvidelser. (foto album, videoredigering, afspilning af 3D film og spil).
Een af grundene til jeg i sin tid hoppede på PS3 var også for at kunne gå på internettet. Surfe, se film, høre radio mm. Og så at man kunne bruge den som mediacenter til sin NAS oma. Men jeg må sige at jeg er blevet rimeligt meget skuffet, da kun få af disse ting kan lade sig gøre. ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif)
Selve browseren i PS3 er så dårlig, at selv med mange timers brug med denne er den seriøst svær at danse med. Den gør bare ikke det du gerne vil have den til. Ingen flash, meget begrænset java understøttelse og film og radio kan man bare glemme alt om. Og det er selv om jeg har købt bluetooth mus og keyboard til den. ![Censored Censored](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley35.gif)
Som mediacenter var det en fin afspiller der kunne vise mine film og spille min musik fra min NAS, indtil Sony besluttede at den ikke skulle kunne vise film der var kopi beskyttede. Så fra det ene minut til det andet, var min PS3 nedgraderet til kun at kunne vise original film. Så selv om jeg har en masse originale film, er der ikke noget ved at have et mediacenter der ikke kan vise det hele. (Ja der røg det mediacenter) Ved godt at der så er folk (hyklere) der siger ”man må ikke se piratfilm” Nej det må man sikkert ikke, men jeg har betalt en formue for at have et stykke hardware der kan, så det er min sag hvad jeg vil se på den, for det er den købt til.
(folk som ville køre Linux på PS3 fik samme problem, men det er en helt anden sag, som Sony også har blokeret for nu
).
Efter denne opdatering var gode råd dyre, men jeg fandt et program på nettet der hedder PMS (playstationMediaServer), som kan alt det min PS3 kunne før…og lidt til. Eneste hage ved programmet var at det skulle køre på en PC der var på mit LAN. (altså i samme net som PS3) Og at mine film nu skulle være på denne PC. Disse bliver så streamet til min PS3.
Jeg er med i et forum hvor der bliver lavet PMS til diverse NAS. Her forsøger man at skrive kode til forskellige NAS med mere eller mindre godt resultat. Indtil videre kan programmet køre på en par forskellige mærker, men er helt sikkert ikke for begyndere.
Men programmet kører super fint på PC’en, og jeg er såmænd rimelig tilfreds med afspilningen af alle de formater den kan afspille. (læs: afspiller ALT)
Så ville der måske være en der sagde ”Det kan en Boxee Box også” ja det er rigtigt og mere til, men den kan ikke spille spil , men jeg må da indrømme at den ligger som klar nummer 1, næste gang der skal købes hardware.
Tilbage til PS3 som konsol og hvad den kan vise der, må jeg sige at jeg er yderst tilfreds med både grafik og lyd, samt den hurtige afvikling af indholdet, specielt i bil spil. Den hænger ikke i bremsen når det gælder fart og tempo, men net spil kan være dræbende da load tiderne kan være lange. Endvidere er der det med du ikke ved hvilken spil-server du ender på, og hvem du spiller med/mod. Det kan godt være lidt ”træls”.
Til slut vil jeg sige, at selv om jeg har købt et stykke hardware der kunne ALT det jeg gerne vil have det til, er det (set i bakspejlet) med beklagelse at jeg nogen sinde fik sat min PS3 til nettet.