recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix og Synlogy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix og Synlogy

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix og Synlogy
    Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:35

Hej !

Fra min ellers velfungerende Tvix 7000 vil jeg gerne kunne tilgå mine billeder som ligger på min Synology DS-107+ under /volume1/photo som jeg har sat NFS share på.

Når jeg vælger netværksdrev (NFS) på Tvix'en får jeg vist alle folders under /volume1/photo og når jeg så vælger en given folder, ser det ud som om den er tom, jeg får bare muligheden for at vælge [Up Folder]. Ved valg af denne, kommer jeg naturligvis tilbage til foregående niveau. Altså ingen billedvisning.

Hvis jeg kopierer billedmapperne fra Synology'en over på Tvix'ens interne harddisk, i mappen Photo, så kan jeg godt se billederne. Men jeg vil som sagt gerne kunne vise billederne direkte fra Synology'en.

Jeg har et andet NFS drev på Tvix'en som peger på Synology'ens /volume1/Movies hvor jeg har en del af mine videofiler liggende i .MP4 format. Disse vises fint uden problemer.

Jeg har også prøvet at køre uPnP mod Synology'en hvor jeg fint får vist mulighederne Billeder, Musik og Video. Når jeg her vælger Billeder får jeg vist billedmapper, og ved videre valg af disse, får jeg vist 100-0001_IMG.JPG, 100-0002_IMG.JPG osv. Hvis jeg så vælger en af disse .JPG filer, boot'er Tvix'en !

Er der nogen der har fået ovenstående til at virke og som gider give mig et par tips ?

Min Tvix kører med firmware 1.5.16. Den er trådløst opkoblet på mit LAN via en lille Jensen WIFI USB stick, som forøvrigt kører rigtig godt og stabilt, og streamer .MP4 (1500KB/s) uden problemer.

Hilsen
Poul Agerbek

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu