nunbaggi skrev:
Jeg har købt den switch der bliver linket til tidligere, og det er stadig samme problem
Jeg har prøvet at køre et kabel direkte i pch fra min router, men samme problem
Jeg har prøvet at køre et kabel fra router til 10/100 switch men samme problem.
Der er også hakken ved alm sd afspilning.
Kan det være andre faktore end pch c-200 der spiller ind.
Min pc eller hdd?
Er ved at være godt træt af at det ikke kører |
Med ret stor sandsynlighed er det pga. duplex fejl. Hvis du tvinger netkortet i PCH til f.eks. 100 mbit/fuld duplex, vil switchen (jvfr. ethernet-standarden) køre 100 mbit / half duplex. Der er nemlig ingen metode til at detektere duplex indstillingerne på enheden i den anden ende af kablet. Det er kun ved hjælp af link-pulses, at hastigheden kan autodetekteres (10/100 el. 1000).
Ovenstående problem sker ofte, når man tvinger den ene ende af et link til en given hastighed/duplex, uden at den anden ende sættes tilsvarende. Hvis det er en managed switch, kan du forsøge at sætte porten til 100/full. Hvis ikke, kan du prøve at sætte PCH til tvungen 100, men stadig sætte duplex til auto (hvis muligt).
Formentlig kan du ved hjælp af dioderne på din switch se hvilken duplex-mode og hastighed der benyttes på portene. Check inden du går i gang med noget, hvad switchen kører, og sammenhold det med hvad du har konfigureret din PCH til.
/Mark