|
"Ægte surround" i hovedtelefon? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gå an. Det er ikke noget der er godt? Jeg har et MK-setup, så jeg vil helst ikke nøjens.
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har RS190 der også kan lave en slags surround.
Om det kan gå an, ved du nok kun selv når du har prøvet det. Redigeret af kaizer - 22-Oktober-2017 kl. 09:52 |
|
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil sige som Kaizer siger det er kun dig selv der kan sige om det kan an, så ind og lytte i HIFI klubben eller tape connection eller andre highend butikker Jeg har et SS anlæg til ca 36K og ja et par RS185 kan godt gå an til prisen, men det bliver aldrig det samme som det rigtige anlæg ...
|
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er da lidt ærgerligt, at man ikke kan få lige så god lyd med hovedtelefoner som med højttalere. Jeg mener du kan jo give en meget mere intens lyd med hovedtelefoner.
|
|
klander
Funktioner
Tak(1)
|
Du kan godt få "intens" lyd med hovedtelefoner men ikke ægte/god ss Men med intens lyd hedder det ca omkring
|
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
Nå jeg må prøve at høre et par RS 185 så. Det lyder til at være vejen frem.
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klander glemmer så fuldstændig hovedtelefonernes konge: STAX!
M.v.h. |
|
klander
Funktioner
Tak(0)
|
Sorry Har faktisk haft et par SR-007 på mine øre engang Ståpels |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan man sagtens, men problemet er at for at få det til at fungere optimalt skal man have målt sine egne ører ud (Head Related Transfer Function), og det er der så vidt jeg ved ikke nogen der tilbyder pt (Shure lavede engang en løsning til professionelt brug, hvor en personlig opmåling var en del af produktet).
Hvis det er lavet ordentligt er det på mange måder meget bedre en surround med højttalere, fordi opløsningen er langt bedre (under 1 grad ved visse frekvenser). Det er i øvrigt ikke så mærkeligt eftersom teknologien udnytter at vores ører i forvejen er ret gode til at retningsbestemme lyde. Der findes så produkter på markedet der bruger et vægtet gennemsnit, og som fungerer ok. |
|
Giya
Ny bruger Oprettet: 23-Oktober-2017 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dolby Headphone fungerer godt for mig. Mit rejse setup består af et Asus Xonar U3 lydkort med Dolby Headphone understøttelse og optisk kabel til en Chord Mojo sammen med Shure SRH1540. Hjemme bruger jeg en ældre Marantz receiver med Dolby Headphone, når jeg spiller PlayStation. Marantz har droppet Dolby Headphone i nyere modeller, sandsynligvis pga dyre licenser. På Head-fi.org har Mad Lust Envy en stor tråd med anmeldelser af hovedtelefoner og vurderinger af, hvor godt de virker sammen med Dolby Headphone. Jeg har selv ledt forgæves efter grej med generisk Atmos understøttelse til hovedtelefoner. Så vidt jeg kan læse mig frem til det, skal der for objektbaseret surround være produceret et specifikt Atmos eller DTS:X lydspor til hovedtelefoner (f.eks. Atmos for Headphones), så det giver en yderst begrænset understøttelse på nuværende tidspunkt. Måske er Ossic X værd at vente på.. Redigeret af Giya - 23-Oktober-2017 kl. 06:08 |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
KristianL
Bruger Oprettet: 04-September-2008 Sted: Vanløse Status: Offline Point: 75 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers må man over i gaming verdenen for at finde ægte surround sound?
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |