|
Ekstra Harddisk. PC vil derefter ikke starte |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og hvad udleder du af det??? Det er jo ikke den PC som harddisken er tiltænkt. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
BIOS
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Man kan også bare lave quick og dirty metoden...
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Ahh, det kræver vist du køre noget speciel driver til din SATA controller, og at controlleren skal understøtte HOT PLUG.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Nope - for det er ikke controlleren som bliver sat online. Det er en del af SATA specificationen at være plug'n'play. Men hvis man ønsker at kunne hive SATA diske fra imens OS kører, så skal man angive i Windows' opsætning at det er en "Removal Device" Ellers risikere man at OS ikke er færdig med at skrive på disken. Men rent hardware mæssigt er SATA plugin play.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Faktisk er PCI-E også hotplug, så man kan godt have et PCI-E kort siddende i maskinen uden strøm og så tænde for strømmen til det. Så vil det blive detected.
Men hvor normalt er det at have en kontakt til sit PCI-E kort?
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
Det kommer stadigvæk an på controlleren, og BIOS opsætning. Og du kan sagtens komme ud for, at du skal installere en anden driver til din controller (jimron eller lign), førend du får lov at bruge hot plug i Windows, selvom SATA specifikationen har Hot Plug. Det er op til bundkort producenten. jeg har endnu ikke oplevet en computer, hvor SATA Hot Plug var default aktiveret. Det er dog også langt fra alle jeg har testet det på. Men de få gange jeg har skulle, der skulle jeg ændre BIOS og installere en anden driver til controlleren. |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
jeg har måske på fornemmeren at disken måske er over 2TB - dc7900 er sg godt nok en ældtusse gammel maskine (vi taler da så vidt jeg husker 2007-8 stykker hvis jeg husker ret), så jeg tror faktisk ikke den understøtter diske over 2TB og det passer meget godt med at maskinen kommer til disk.sys og ikke kan komme længere i boot-sekvensen på grund af at den ikke kan se disken.
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Tror nu sagtens at den kan se disken, tror mere problemet er at den starter op på den nye disk fordi der ligger en anden Windows installation. Nemmeste metode må vel være at boote op på dvd-drevet og så formatere drevet før installationen skal igang. Altså hvis trådstarter kan ændre boot-rækkefølgen i bios.
|
||
![]() |
||
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Ja, den er fra 2009 og ikke just nogle ny maskine, dog mener jeg ikke den er egnet til teknisk museum endnu.
Disken der sidder i med win 7 er på 500 gb og den jeg vil have kontakt til er på 500 gb, mere er det ikke. Jeg kan sagtens ændre boot rækkefølgen i bios, den står i øjeblikket til at boot fra DVD drev, i bios står der intern disk, jeg kan godt ændre bootrækkefølgen ved jeg ikke med "intern disk" om bios mener selve disken i maskinen med Windows eller "den nye" hdd Jeg har ligeledes fået af vide, at der kunne sidde jumpere på bundkortet for slave-master-singel men der er intet at se |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Har du ikke en Windows skive? Boot fra dvd med skiven i og før du kommer til selve installationen så kan du se diskene og formatere den ene af dem.
Jumper til master/slave bruger man ikke med sata-diske så kunne ikke forestille mig at det sidder i en maskine fra 2009.
|
||
![]() |
||
|
Kan du ikke se hvilke diske? (du skulle gerne have 2 stk hddére og et dvd drev, samt usb/zip/ekstern at vælge imellem). Diskene skulle gerne optræde ved navn/type/model et eller andet sted i BIOS eller du skal kunne se dem under opstart, (POST - dvs lige inden windows prøver at starte). Kig evt under generel information i BIOS (plejer at være det første billede BIOS starter op i).
Ikke på SATA diske. De sidder direkte på SATA portene, og du styre dem fra BIOS..
Nu er det vel SATA diske du sidder med? ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |