Det er mange måder at gøre dette på. Fordelen ved den måde jeg beskrev i starten, er at alle computere med iTunes er uafhængige af hinanden. Kopierer du hele iTunes mappen over til en anden computer med iTunes, følger også alle podcasts, film, indstillinger, iTunes-brugerdata, Apps (programmer), etc. med. Det er formendtelig ikke ønskeligt?
Ideen i det jeg beskrev, er at alle brugerdata (som nævnt ovenfor) er individuelle for hver computer. Mht. til musikken ligger denne på NAS, og iTunes operettholder blot referencer til filerne derpå. For at dette skal virke gnidnigsfrit er det vigtigt at filerne ikke modificeres når de først ligger på NAS'en.
Du kan godt blive ved med at organisere dit musik med iTunes og synce som du gør nu. Konseptuelt er det måske en ide at anskue dette som noget der kun gøres fra én hertil dedikeret computer.
I alle andre iTunes klienter gør du blot som jeg beskrev ovenfor. Hvorvidt du skal lade disse iTunes kopiere musikken til den lokale disk, kan du sådan set selv afgøre. Det afhænger af behov.