|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() Sendt: 22-Marts-2010 kl. 23:43 |
Hej alle
Der skal indkøbes enten en WD TV (583kr afhentet) eller en WD TV Live (874kr sendt) som skal bruges sammen med en Sony fladskærm (HD Ready) og en ekstern USB harddisk (WD MyBook Essential vist nok). 1. Er der nogen grund til at købe en WD TV Live, når der ikke er behov for at tilgå netværksstorage (ekskl. hacks i denne tråd)? 2. Er der nogen problemer med 1080P med en HD Ready skærm - kan der være issues i forhold til det signal der kan sendes over HDMI? 3. Kan WD TV selv decode ac3 og dts? (der er nemlig ingen surround receiver til rådighed) 4. Kan begge bokse tilgå data på en usb-disk? Det er ikke noget jeg selv skal bruge, så er lidt i tvivl om der er nogle oplagte huller i forhold til ovennævnte? Som jeg ser det burde en WD TV give samme resultat som en WD TV Live i dette setup og burde virke fint med både fjernsyn og ekstern harddisk - tager jeg fejl og bliver skuffet? /Tommy |
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
1: Hvis behovet til netværksadgang ikke er der så køb en WD Tv og spar de penge.
2: Den nedskalere bare signalet til 720p så det giver ikke problemer 3: Den har decoder til Dolby Digital (AC3) og DTS og downstreamer det til stereo hvis nødvendigt 4: Ja Ellers kan du sammenligne dem her: http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Perfekt - mange tak for svarene!
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
hmmm er den begyndt at kunne DTS den gamle WDTV kunne ikke sende DTS ud i tv´et, du skal have en ekstern dekoder som f.eks. en forstærker før du fik lyd på DTS.
derudover har den issues med visse film med undertekster, som om den ikke kan trække det
WDTV live kan trække væsentligt mere krævende video.. og er en del hurtigere..
Ville personligt sige at det er lidt uheldigt at købe WDTV den gamle. Redigeret af Rasmusdc - 23-Marts-2010 kl. 10:22 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm - det åbner jo nogle spørgsmål igen:
1. Kan WD TV rent faktisk håndtere DTS eller kan den "kun" sende det videre? 2. Selvom WD TV kan håndtere 1080P er den så begrænset i bit-raten pga cpu-kræfter? |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
talte med min mate som har WDTV, han siger den stadig ikke kan sende DTS ud til f.eks. et tv. med mindre tv´et har indbygget decoder. (mener B&O er en af de få).
ergo hvis man har en forstærker der kan klare lydformaterne så er dette ligegyldigt.
med hensyn til 1080p, siger han også at... Ja den trækker alt han kaster efter den, dog smækker han undertekster på, så hakker visse ting, som det ikke gør på min WDTV Live.
personligt ville jeg købe en Live. du vil også blive glad for muligheden for at banke et kabel eller trådløst modul i den en dag. da det giver dig en enorm flexibilitet, hvis du får et NAS system med DLNA.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så konklusionen er at boksen ikke selv kan decode DTS og der er problemer med 1080P ved brug af undertekster. Hvad med 720P og undertekster kører det problemfrit? Tvivler på at en NAS kommer ind i dét setup lige foreløbig, så det skal bare fungere fornuftigt nu uden at tænke nærmere over evt fremtidige udvidelser!
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Boksene kan ikke håndtere DVD menuer, hvis det skulle være et krav.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |