recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH <-> Syno NAS - NFS smadret efter DSM2.3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH <-> Syno NAS - NFS smadret efter DSM2.3?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH <-> Syno NAS - NFS smadret efter DSM2.3?
    Sendt: 06-April-2010 kl. 14:37
Hej alle
Jeg har en Synology DS-207+ og en PopcornHour A100, hvor PCH'en får adgang til NAS'en via NFS, hvilket har fungeret fint de sidste par år (også mens SMB har voldt problemer undervejs i firmwaren). Her fornyligt er det dog begyndt at drille i PCH'en og jeg frygtede at den var hoppet i havet, hvilket dog kunne udelukket efter lidt fejlsøgning. Det viser sig nu at NFS pludselig går sindsygt langsomt, mens det er muligt at opnå "normal" performance via SMB.

Det eneste jeg kan hænge dette op på er en nylig opgradering af firmware på NAS'en fra DSM 2.2 til DSM 2.3. Tilgangen til indhold via NFS fungerer stadig og det er også muligt at navigere i folder-strukturen i fornuftigt tempo, men hvis jeg eksempelvis starter en film taler vi om måske 5-10min buffering inden den starter - mod tidligere 2-3 sekunder. Filmen kan godt starte, men spiller blot nogle få sekunder og laver derefter rebuffering og sådan fortsætter det - så det virker som om båndbredden på NFS pludselig blevet voldsomt meget formindsket!

Er der andre som har oplevet problemer med lige præcis NFS i forhold til PCH'en eller ved firmware-opgradering af en Synology NAS eller kender til mulige løsninger?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:39
Har ingen erfaringer med dette - men du kunne måske teste om det både gjaldt UDP og TCP ved at tilpasse linket i et mappet nfs share på PCH'en ?

nfs://      <-- UDP
nfs-tcp://  <-- TCP

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 19:21
Interessant - har netop testet og det virker fint over TCP, hvor jeg er næsten sikker på at det modsatte gjorde sig gældende da jeg i sin tid konfigurerede boksen!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu